امضای تفاهم نامه میان معاونت میراث فرهنگی و موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل

به گزارش مجله سرگرمی، معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک هفت جانبه میان معاونت میراث فرهنگی، معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، دانشگاه علوم پزشکی ایران، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب سنتی و مکمل عصر روز سه شنبه 10 تیر 99 منعقد شد.

امضای تفاهم نامه میان معاونت میراث فرهنگی و موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل

محمد حسن طالبیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مورد امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در راستای همکاری های مشترک در حوزه میراث فرهنگی و یاری به ایجاد موزه های مرتبط با طب اسلامی و سنتی امضا شده است.

او اضافه نمود: بر اساس این تفاهم نامه قرار شد معاونت میراث فرهنگی در مورد بحث های کارشناسی بازسازی خانه پیرنیا و در حوزه ثبت آثار ناملموس به موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل یاری کند.

طالبیان توضیح داد: خانه میرزا حسن خان پیرنیا در اختیار موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب سنتی واقع شده است. این خانه توسط فاطمه پیرنیا به این موسسه اهدا شده است و موسسه با بازسازی خانه کاربری اداری به آن داده و میخواهد از آن به عنوان موزه نسخ طب سنتی استفاده کند.

معاون میراث فرهنگی کشور اعلام کرد: رونق گردشگری سلامت بر پایه طب ایرانی، استفاده از ظرفیت های علمی و فنی طرفین در راستای ترویج فرهنگ مصرف این فرآورده ها، راه اندازی سلامتکده های طب ایرانی و ترویج سبک زندگی سالم مبتنی بر طب ایرانی، همکاری مشترک و تبادل اطلاعات، تجربیات و توانایی های علمی در راستاری توسعه و ترویج فرهنگ کشت و مصرف گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و سنتی، ترویج سبک زندگی سلامت محور برای توسعه فرهنگ سلامت در کشور بر اساس آموزه های طب ایرانی از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 99143

به "امضای تفاهم نامه میان معاونت میراث فرهنگی و موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه میان معاونت میراث فرهنگی و موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید