4500 زن روستایی قزوین تحت پوشش طرح سنجش قامت قرار می گیرند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس گروه ورزش بانوان استان قزوین گفت: بیش از چهار هزار و 500 نفر از زنان و دختران بالای 15 سال در طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی موردسنجش قرار می گیرند.

4500 زن روستایی قزوین تحت پوشش طرح سنجش قامت قرار می گیرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ندا پاکدامن روز آدینه 8 آذر اضافه کرد: پارسال سه هزار و 780 نفر از بانوان روستایی در طرح سنجش قامت زنان روستایی موردسنجش قرار گرفتند در حالی که این آمار در سالجاری 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی یادآورشد: سال گذشته 23 روستای استان قزوین در این طرح شرکت نموده بودند که کوشش می گردد سال جاری این تعداد به 30 روستا افزایش یابد.

پاکدامن با اشاره به اینکه ساختار قامت زنان و دختران روستایی باید در 19 مورد مورد سنجش قرار گیرد، گفت: بعضی از بانوان به جهت عادات غلط نشستن و راه رفتن و همچنین به فراخور سبک زندگی ممکن است دچار عارضه هایی مانند کجی گردن یا لوردوز کمری شده باشند.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان استان قزوین با اشاره به اینکه سال جاری علاوه بر سنجش ساختار قامت تعداد زیادی از بانوان و دختران روستایی در طرح اصلاحی سنجش سال قبلی نیز قرار خواهند گرفت، گفت: نتایج موردنظر این طرح در سال گذشته مورد آنالیز قرار گرفته و سال جاری نیز تمرینات اصلاحی به فراخور حال هر فرد آموزش داده می گردد.

به گفته وی تا سرانجام سال 2025 باید تمام زنان روستایی تحت سنجش این طرح ملی قرار گرفته باشند.

ارزیابی و سنجش قامت زنان روستایی برای اندازه گیری ساختار اسکلتی و ناهنجاری اندام فوقانی شامل شانه ها، سر، ستون فقرات و ناهنجاری های اندام تحتانی در بخش های پا، زانو و لگن در این طرح اجرا می گردد.

پس از شناسایی نارسایی ها، حرکات اصلاحی به صورت بروشور یا لوح فشرده برای حفظ سلامت، تندستی برای بهبود و جلوگیری از توسعه و پیشرفت ناهنجاری توسط کارشناسان متخصص ارایه می گردد.

اجرای طرح سنجش قامت و حرکات اصلاحی در ابلاغ وزارت ورزش و جوانان با هدف برطرف عارضه قامتی و ناهنجاری های حرکتی و تاثیر مثبت آن در زندگی زنان روستایی اجرا می گردد.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61272

به "4500 زن روستایی قزوین تحت پوشش طرح سنجش قامت قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4500 زن روستایی قزوین تحت پوشش طرح سنجش قامت قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید