15باب بازارچه صنایع دستی در آذربایجان غربی ایجاد می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، جلیل جباری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه بیان اینکه ایام تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی جهت معرفی و عرضه صنایع دستی استان است اظهارداشت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سفرهای مختص این ایام سعی داریم در کنار جاذبه های گردشگری استان تعداد 15 باب بازارچه صنایع دستی برای عرضه انواع محصولات هنرمندان صنایع دستی استان ایجاد کنیم.

15باب بازارچه صنایع دستی در آذربایجان غربی ایجاد می گردد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 هزار هنرمند شاغل در 50 رشته صنایع دستی استان مشغول فعالیت هستند اضافه کرد: صدور کارت شناسایی فعالیت هنرمندان صنایع دستی استان در حال اجرا است.

جباری تاکید نمود: با توجه به تنوع حوزه های صنایع دستی و هنرهای سنتی و توان تولیدی بالای استان در این راستا باید بازارهای جدیدی در داخل و خارج شناسایی گردد تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را در معرض نمایش و فروش قرار دهند.

وی هنرهای چوب شامل منبت کاری، مشبک کاری، معرق کاری، کنده کاری، ریزه کاری، گلیم و ورنی، چرم دوزی و سراجی سنتی را از رشته های شاخص صنایع دستی آذربایجان غربی عنوان نمود و یادآور شد: رودوزی، نساجی سنتی، گلیم بافی، محصولات چرمی، نقاشی روی شیشه و صنایع دستی فلزی از جمله رشته های فعال در استان است.

جباری با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات اساسی در راستای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در حال اجرا است عنوان نمود: وجود آثار تاریخی و مناطق بکر و طبیعی در استان برای همه هموطنان جاذب بوده و در ایام مختلف سال ما شاهد حضور گردشگران در این استان هستیم.

وی چاپ و توزیع انواع نقشه و بروشور های راهنما برای راهنمایی گردشگران و بکارگیری و استقرارراهنمایان جوان و متخصص و آشنا به زبان انگلیسی در مبادی ورودی را بخشی از اقداماتی استان برای تسهیل سفر مسافران ورودی استان خاطرنشان کرد.

جباری چهار جهت گردشگری در سطح استان را معرفی کرد و اضافه کرد: با مبدا ارومیه سه جهت برای جنوب استان و یک جهت برای شمال استان در نظر گرفته و برای علاقه مندان معرفی می کنیم که بسته به مدت زمان اقامت، گردشگران می توانند از همه جهتها اعلامی برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بهره مند شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با اشاره به مسائل فراروی توسعه صنعت گردشگری استان ادامه داد : با توجه به وجودنا امنی ها در طول 8 سال دفاع مقدس در سطح استان متاسفانه شاهد عدم پیشرفت مناسب در زمینه زیرساختهای گردشگری هستیم.

وی یاد آور شد: نبود راه های مواصلاتی استاندارد برای رسیدن به بسیاری از جاذبه های گردشگری از عمده مسائل این صنعت بوده و در کنار آن باید به معضلات موجود در ورود و خروج مسافران در مرزهای زمینی استان نیز اشاره نمود که امیدواریم با همکاری و همدلی همه مسئولین این مسائل و موانع هرچه سریعتر از فرا روی صنعت گردشگری استان برچیده گردد.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73351

به "15باب بازارچه صنایع دستی در آذربایجان غربی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15باب بازارچه صنایع دستی در آذربایجان غربی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید