10 استودیو فیلم سازی که در عرصه تکنولوژی، پیشگام و نوآور هستند

به گزارش مجله سرگرمی، در طول 30 سال گذشته، صنعت فیلم سازی پیشرفت های عظیمی در تکنولوژی داشته است. از اولین استفاده از تکنولوژی تصاویر فراوری شده به وسیله کامپیوتر یا CGI در فیلم نابودگر 2: روز داوری محصول 1991 به کارگردانی جیمز کامرون و پارک ژوراسیک محصول 1993 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ گرفته تا محبوب شدن استریمینگ یا پخش آنلاین و بی وقفه محتوا، صنعت فیلم به اندازه چشم گیری تغییر نموده است و دیگر هیچ نشانی از کندبودن در آن مشاهده نمی گردد. به رغم بعضی مسائل که هم اکنون با آن روبرو است.

10 استودیو فیلم سازی که در عرصه تکنولوژی، پیشگام و نوآور هستند

در حالی که تمامی شرکت های فراوری نماینده روی نوآوری های تکنولوژیکی متمرکز نیستند، بعضی از آن ها این مقوله را به نقطه کانونی فعالیت خود تبدیل نموده اند. با ارائه روش های تازه پخش محتوا یا تکنیک های تازه در انیمیشن سازی در کنار سایر موارد، بسیاری از کمپانی ها و استودیو ها، اثر خود را بر روی این صنعت پردرآمد و محبوب گذاشته اند.

10. Vuele

این شرکت که به وسیله موسس کارنسی ورکس، کامرون چل اداره می گردد، در نظر دارد تا در روشی که فیلم ها عرضه می شوند، تغییراتی ایجاد کند؛ آن هم با عرضه انحصاری آن ها به صورت NFT. در حالی که هنوز این کمپانی فیلمی را عرضه ننموده است، فیلم تازه آنتونی هاپکینز یعنی Zero Contact که به زودی عرضه خواهد شد، اولین فیلمی است که این کمپانی به شکلی کاملا متفاوت عرضه خواهد نمود.

برای سرمایه گذاری بیشتر روی فناوری روبه رشد و محبوب NFT، این شرکت بعلاوه کنترل خلاقانه بیشتری با چگونگی عرضه فیلم هایشان به هنرمندان می دهد. هنرمندان خواهند توانست تا بعضی از نسخه های ویژه کارهای خود در هر نوبت عرضه را جمع آوری نمایند که به آن ها اجازه می دهد تا تجربه منحصر به فردی در هر بار عرضه محتوا داشته باشند.

9. Netflix

این کمپانی مشهور که به وسیله رید هستینگز در سال 1997 تاسیس شده است، در ابتدا با عرضه DVD به وسیله سرویس نامه رسانی کار خود را شروع نموده است که توانست در صنعت تفریح، نامی برای خودش دست و پا بکند. تاثیر و حضور فراگیر این شرکت به طرز چشم گیری با معرفی سرویس استریمینگ نتفلیکس در سال 2007 افزایش پیدا کرد.

از آن موقع، نتفلیکس به یکی از تهیه نماینده های قدرتمند در هالیوود تبدیل شده است و بنابر گزارش هالیوود ریپورتر تا ماه جولای 2021 (تا ابتدای 10 تیر 1400) 209 میلیون نفر مشترک دارد. تاثیر چشمگیری که نتفلیکس بر صنعت تفریح گذاشته است، باعث ایجاد سایر سرویس های استریمینگ در شبکه های محبوب دیگر مثل HBO شده است.

8. Bazelevs Company

این شرکت که به وسیله تیمور بکمامبتوف، کارگردان روسی تاسیس شده است، تمامی فیلم های این کارگردان را تهیه نموده است که شامل فیلم های آبراهام لینکلن: شکارچی خون آشام محصول 2012 و تحت تعقیب محصول 2008 می گردد. در چند سال اخیر، این کمپانی بیشتر برای خلق ژانر اسکرین لایف شناخته می گردد، ژانری که در آن کل فیلم در صفحه لپ تاپ به نمایش درمی آید.

این کمپانی که با ساخت فیلم پیروز ترسناک غیردوستانه محصول 2014 سر زبان ها افتاده است، بعلاوه سایر فیلم های تحسین شده ای که کل ماجرایشان درون صفحه لپ تاپ می گذرد هم تهیه نموده است مثل جست و جو و پروفایل که هر دو محصول سال 2018 هستند. با ساخت ژانر منحصر به فرد خود، این شرکت شیوه تازهی از فیلم سازی را شروع نموده است که هم مورد تایید منتقدان و هم تماشاگران است.

7. LucasFilm

این کمپانی که به وسیله جورج لوکاس، کارگردان مشهور آمریکایی در سال 1971 تاسیس شده است، پشت سر تهیه نمایندگی و ساخت بعضی از ماندگارترین سری فیلم ها یا فرنچایز های هالیوود مثل جنگ ستارگان و ایندیانا جونز بوده است. به علاوه، این کمپانی ساخت انیمیشن سریالی جنگ های کلون و چند بازی کامپیوتری در دهه 1990 را هم درکارنامه خود دارد.

این شرکت با تهیه نمایندگی فیلم هایش و با دیگر زیر شاخه های خود مثل Industrial Light & Magic و Skywalker Sound انقلابی در عرصه جلوه های ویژه و طراحی صدا به راه انداخته است. این کمپانی بعلاوه استودیوی پیروز انیشمن سازی پیکسار را هم در سال 1983 راه اندازی نموده است، قبل از آنکه در سال 1986 تبدیل به استودیویی مستقل گردد و البته در سال 2006 به تملک دیزنی دربیاید.

6. Light Storm Entertainment

این شرکت که به وسیله کارگردان مبتکر سینما جیمز کامرون تاسیس شده است، از زمان فیلم نابودگر 2: روز داوری، تمامی فیلم های این کارگردان صاحب نام آمریکایی را تهیه نموده است. این استودیو که اخیرا فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک را هم تهیه نموده است، هم اکنون روی تازه ترین ساخته جیمز کامرون یعنی دنباله فیلم پیروز آواتار تمرکز دارد.

با عرضه فیلم آواتار محصول 2009، بهره گیری انقلابی این استودیو از تکنولوژی سه بعدی سبب شد تا محبوبیت فیلم های سه بعدی از زمان اکران این فیلم سیری صعودی داشته باشد. گرچه محبوبیت این فناوری در سال های اخیر به علت استفاده نامناسب از آن قدری کم رنگ شده است، اما فیلم هایی مثل آواتار و آلیتا: فرشته ی جنگ محصول 2019 به کارگردانی رابرت رودریگز، فیلم هایی هستند که بازی صنعت فیلم سازی را به کلی عوض کردند و ورق را به سمت فیلم های فناوری محور برگرداندند.

5. Cinetic Media

این استودیو که به وسیله تهیه نماینده آمریکایی جان اسلاس تاسیس شده است، روی سرمایه گذاری و توضیع فیلم های مستقل تمرکز دارد تا بتواند خدماتی را در عرصه مدیریت استعداد ها عرضه کند. از زمان شروع به کار در سال 2001، این شرکت بسیاری از فیلم های برنده جوایز مختلف مثل پیش از نیمه شب محصول 2013 به کارگردانی ریچارد لینکلیتر و ناپلئون دینامیت محصول 2004 به کارگردانی جرد هس را تهیه نموده است.

این کمپانی بعلاوه برای این شناخته شده است که یاری استراتژیک به فعالیت های افراد در تمامی جنبه های صنعت تفریح ارائه می نماید که شامل پنل های آنلاین میزبانی که به فروش و توضیع فیلم ها مرتبط است، می گردد. مطابق گزارش نیوریوک تایمز، این کمپانی قراردادی را با این روزنامه به امضا رسانده است تا در آینده مستند هایی را بر اساس روایت روزنامه ها بسازد.

4. Laika

این شرکت که به وسیله مالک شرکت ورزشی نایکی، فیل نایت تاسیس شده است، این استودیوی انیمیشن سازی پشت ساخت بعضی از مهم ترین انیمیشن های دهه 2000 میلادی بوده است. از کورالاین محصول 2009 به کارگردانی هنری سلیک تا کوبو و دو تار محصول 2016 به کارگردانی تراویس نایت، فیلم های لایکا همیشه مورد ستایش منتقدان و تماشاگران بوده است.

لایکا تبدیل به یکی از محبو ترین استودیو های انیمیشن سازی به سبک استاپ موشن شده است؛ به علت ترکیب نوآورانه انیمیشن سه بعدی با سبک استاپ موشن. این آزادی عملی زیادی را در اختیار فیلم سازان قرار داده است که در آن می توانند داستانشان را با تصاویری زیبا و بدیع تعریف نمایند.

3. Pixar

این شرکت باسابقه انیمیشن سازی که به وسیله لوکاس فیلم تاسیس شده است قبل از آنکه در سال 1986 از آن جدا گردد، در سال 1995 داستان اسباب بازی ها را عرضه کرد که تحسین منتقدان را برانگیخت و پیروزیت خیره نماینده ای در باکس آفیس به دست آورد. از آن موقع، پیکسار پیروزیت عظیمی را با انیمیشن های کلاسیکش مثل در جست و جوی نمو محصول 2003 به کارگردانی اندرو استنتون و شگفت انگیز ها محصول 2004 به کارگردانی برد بیرد به دست آورده است.

قسمت اول داستان اسبا ب بازی ها محصول 1995 به کارگردانی جان لستر که اولین انیمیشن تماما کامپیوتری است، بعد از عرضه اش، صنعت انیمیشن را به کلی متحول کرد. این صنعت خیلی سریع با عناوین تاثیر گذار و مهم، به سمت انیمیشن های کامپیتری رفت که باعث شد تا محبوبیت انمیشن های طراحی شده با دست خیلی سریع کاهش یابد.

2. Blur Studio

این استودیو که با همکاری تیم میلر کارگردان ددپول تاسیس شده است، بنابر سایت اصلی اش، با فراوری جلوه های ویژه (VFX)، به ساخت میان صحنه های بازی هایی مثل Grand Theft Auto: San Andreas یاری نموده است و هم به فراوری انیمیشن تحسین شده و سریالی عشق، مرگ و روبات ها که اخیرا فصل دوم آن عرضه شد.

این کمپاتی که بعضی از به یاد ماندنی ترین تیتراژهای ابتدایی فیلم ها مثل تیتراژ دختری با خالکوبی اژدها محصول 2011 به کارگردانی دیوید فینچر را هم ساخته است، همیشه از زمان تاسیسش، یکی از پیشروان صتعت انیمیشن بوده است و دائما، انیمیشن هایی پیشگام و بدیع با کیفیت بصری بی نظیر را فراوری نموده است.

  • 15 فیلم که بیشترین تأثیر را روی سینمای برادران کوئن گذاشتند

1. Mike Zoss Productions

این استودیو که به وسیله برادران کوئن تاسیس شده است، همه فیلم های این دو برادر را از سال 2000 و از زمان عرضه فیلم ای برادر، کجایی؟ تهیه نموده است. در حالی که این استودیو، فیلم های مهمی را از ان زمان تا کنون ساخته است، اما بی شک فیلم ای برادر، کجایی؟ مهم ترین فیلم این استودیو بوده است.

طبق گفته وبسایت Gizmodo، به این علت که برادران کوئن از تصاویر اولیه فیلم خود ناراضی بودند، این فیلم تبدیل به اولین اثری شد که به شکل دیجیتالی، اصلاح رنگ شده است. بعد از عرضه این فیلم، اصلاح رنگ دیجیتالی تبدیل به یکی از ابزار های متدول در بخش پس از فراوری فیلم ها شده است.

منبع: Screen Rant

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155659

به "10 استودیو فیلم سازی که در عرصه تکنولوژی، پیشگام و نوآور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 استودیو فیلم سازی که در عرصه تکنولوژی، پیشگام و نوآور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید