پایش بناهای تاریخی باغ شهر تاریخی نطنز در پی بارش سنگین برف

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز از پایش بناهای تاریخی این شهرستان پس از بارش سنگین برف در شب گذشته خبر داد.

پایش بناهای تاریخی باغ شهر تاریخی نطنز در پی بارش سنگین برف

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، حسین یزدانمهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز با اعلام این مطلب گفت: با توجه به بارش سنگین برف در شب گذشته در این شهرستان، صبح امروز با هماهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی و اعضای دوستداران میراث فرهنگی شهرستان، کار پایش و برف روبی از بام های بناهای تاریخی شهرستان آغاز شد.

او در ادامه شرح داد: با توجه به این که تاریخ حیات متمدنانه انسان در این شهرستان بر اساس کشفیات به دست آمده در محوطه تاریخی اریسمان به بیش از 6هزار سال قبل می رسد و با توجه به وجود بیش از 3هزار اثر تاریخی در این شهرستان، کار پایش و حفاظت از بناهای شهرستان به صورت منظم در پهنه شهرستان صورت می پذیرد.

او افزود: لذا با عنایت به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در محور شمال استان، از روز گذشته یگان حفاظت شهرستان به صورت آماده باش درآمده و پس از بارش سنگین برف در شب گذشته در این شهرستان، کار پایش و برف روبی از بناهای تاریخی شهرستان همچون: مسجد جامع، آتشکده تاریخی، حسینیه تاریخی و موزه باستان شناسی شهرستان امروز به انجام رسید.

باغ شهر تاریخی نطنز با بیش از 6هزار سال قدمت در محور تاریخی و گردشگری شمال اصفهان و در میانه جهت تاریخی اصفهان به کاشان قرار گرفته است. این شهرستان در قلب کویر مرکزی ایران قرار گرفته است، لکن با توجه به اینکه شهرستان در دامنه های کوه کرکس (بلندترین کوه فلات مرکزی ایران) واقع شده، دارای سه گونه آب و هوایی معتدل، کوهستانی، سرد و ییلاقی است، لذا تنوع آب و هوایی و وفور جاذبه های همه ساله این شهرستان را مقصد سفر هزاران گردشگر داخلی و خارجی کرده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60655

به "پایش بناهای تاریخی باغ شهر تاریخی نطنز در پی بارش سنگین برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش بناهای تاریخی باغ شهر تاریخی نطنز در پی بارش سنگین برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید