مصاحبه، سیدمحمد مرندی: اتفاقات واشنگتن دور از انتظار نبود

به گزارش مجله سرگرمی، اشغال خشونت آمیز کنگره توسط کسانی که به فرایند و نتیجه انتخابات جنجالی ریاست جمهوری آمریکا اعتراض دارند باعث غافلگیری خیلی ها چه در آمریکا و در خارج از این کشور شد اما سید محمد مرندی معتقد است این تحولات دور از انتظار نبود.

مصاحبه، سیدمحمد مرندی: اتفاقات واشنگتن دور از انتظار نبود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسایل بین الملل به خبرنگاران گفت: من فکر می کنم قبل از انتخابات پیش بینی می شد که تحولات آمریکا به اینجا برسد، بالاخره شکاف های داخل آمریکا هم نژادی، هم طبقاتی و هم هویتی بسیار عمیق است. ترامپ محصول این شکاف ها محسوب می گردد و در دوران ترامپ این شکاف ها بسیار افزایش یافت.

مرندی اعلام کرد: با فضایی که قبل از انتخابات به وجود آمد پیش بینی می شد که این شرایط پیش بیاید و دیدیم شب گذشته در کنگره چه اتفاقی افتاد بنابراین فکر می کنم این اتفاقات دور از انتظار نبود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بحث محاکمه و یا استیضاح ترامپ در برخی محافل آمریکایی شنیده می گردد، در این باره مرندی معتقد است: معلوم نیست بحث محاکمه ترامپ چگونه پیش خواهد رفت. اگرچه مخالفان به دنبال محاکمه وی هستند ولی این اتفاق اگر بیفتد خود می تواند به یک انفجار دیگری منجر گردد، چرا که هواداران ترامپ بسیار سرسخت هستند که تعداد آنها بسیار زیاد است، در واقع نزدیک به نصف مردم آمریکا هوادار ترامپ و تقریباً نصف دیگر با او دشمن هستند.

این استاد دانشگاه تهران اضافه نمود: همان طور که دیروز دیدیم، هواداران ترامپ در واشنگتن زیاد نیستند و اتفاقاً واشنگتن یک شهر ضدترامپ است و آدم هایی که دیروز شاهد تجمع آنها بودیم عمدتاً از جاهای دیگر آمده بودند. آنها بسیار متعصب و به اعتقاد خود پایبند هستند و می توانند خشونت زیادی از خود نشان دهند در نتیجه اگر ترامپ محاکمه گردد می تواند عواقب بسیار خطرناکی برای آمریکا داشته باشد.

درباره اینکه تحولات روز گذشته چه چیزی درباره نظام حکومتداری آمریکایی ها نشان می دهد، نظامی که سیاستمداران آمریکایی همیشه آن را الگویی برای سایر کشورها تبلیغ می نمایند، مرندی گفت: فکر می کنم برای هر آدم منصفی روشن شده است که لیبرالیسم و سرمایه داری جوامع را به سمت بی عدالتی و شکاف های عمیق طبقاتی پیش می برد وقتی شکاف های طبقاتی زیاد گردد خود به خود بحث نژاد و هویت نیز تشدید می گردد و در زمان حاضر مشکل آمریکا همین است بنابرین به نظرم لیبرالیسم و سرمایه داری به بن بست رسیده اند. اساساً سرمایه داری و لیبرالیسم با دموکراسی در تعارض هستند به خاطر اینکه باعث می شوند ثروت و قدرت در دست عده ای محدود جمع گردد که نتیجه آن را هم اکنون در آمریکا می بینیم.

+

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128313

به "مصاحبه، سیدمحمد مرندی: اتفاقات واشنگتن دور از انتظار نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، سیدمحمد مرندی: اتفاقات واشنگتن دور از انتظار نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید