فیلترینگ ناقص باعث شد بیش از 30 میلیون فیلترشکن اضافه گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، هفتمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.

فیلترینگ ناقص باعث شد بیش از 30 میلیون فیلترشکن اضافه گردد

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت اصلاح و بازبینی در مدل های تصمیم سازی در شوراهای کشور، پیشنهاد داد: فضای دوم آموزش و پرورش مبنای تهیه سند آموزش در فضای مجازی قرار گیرد و به همین منظور کمیته فضای دوم آموزش و پرورش با عضویت افراد متخصص در این حوزه تشکیل گردد.

وی ادامه داد: در تهیه سند آموزش در فضای مجازی این سوال مطرح می گردد که منظور از فضای مجازی صرفاً شبکه شاد است؟ و همین طور این سوال مطرح است که آموزش در فضای مجازی برای آموزش و پرورش مورد بحث است یا آموزش و پرورش در فضای دوم؟

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به خصایص معماری اینترنت، اضافه نمود: محیط مجازی دارای قابلیت خوشه ای، رده بندی و یکپارچگی است و در واقع هر کاربری به عنوان یک فراوری کننده در این محیط فعال است.

عاملی با اشاره به دوفضایی شدن دنیا، اضافه نمود: فضای دوم را نمی توان از آموزش و پرورش مستقل کرد چرا که فضای دوم ادامه آموزش و پرورش است و در واقع واقعیت فیزیکی با همان ویژگی ها به واقعیت مجازی تبدیل می گردد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فیلترینگ در کشور گفت: فیلترینگ ناقص باعث شده که بیش از 30 میلیون فیلترشکن در کشور اضافه گردد و قبل از فیلترینگ این حجم از فیلترشکن در کشور وجود نداشت. لذا یک تصمیم که برای صیانت از فرهنگ و ارزش های اسلامی اتخاذ شده بود به ضد خود تبدیل شد. در این امور باید یک همه جانبه نگری و عزم در اقدامات وجود داشته باشد تا در جهت سلامت اجتماعی و صیانت از فرهنگ اسلامی قرار گیرد.

وی اعلام کرد: فیلتر یک برنامه به این معناست که استفاده از آن برنامه غیرقانونی است اما گاهاً با تناقض های در این خصوص در سطح مسئولان نظام روبرو می شویم. به عنوان مثال علی رغم فیلتر بودن شبکه اجتماعی توئیتر بسیاری از مسئولین در آن عضو هستند و فعالیت دارند و توئیت های آنها منبع خبر، اخبار رسمی کشور اعم از صدا و سیما، خبرگزاری ها، مطبوعات رسمی و… قرار می گیرد.

عاملی تأکید کرد: پلتفرم آموزش و پرورش باید فضای دوم آموزش و پرورش را تشکیل دهد و در یک سیر تکاملی تقویت گردد، به عنوان مثال گوگل ابتدا به عنوان یک جعبه جستجوی عمومی آغاز به کار کرد و به مرور زمان تقریباً 60 لایه مختلف داده را طراحی کرد، همین طور در شبکه اجتماعی فیس بوک 700هزار برنامه (اپلیکیشن) اجرا شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116722

به "فیلترینگ ناقص باعث شد بیش از 30 میلیون فیلترشکن اضافه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلترینگ ناقص باعث شد بیش از 30 میلیون فیلترشکن اضافه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید