فلامینگوهای دریاچه ارومیه بر تابلو فرش مسابقات جهانی لیگ ملت های والیبال

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: آیسان موسویان با بیان این مطلب اضافه نمود: در طرح این تابلو فرش چهار المان فلامینگو به عنوان نماد دریاچه ارومیه، سیب و انگور به عنوان نماد کشاورزی آذربایجان غربی و نقل ارومیه نقش بسته است.

فلامینگوهای دریاچه ارومیه بر تابلو فرش مسابقات جهانی لیگ ملت های والیبال

وی با اشاره به اندازه این تابلوفرش گفت: این اثر هنری در اندازه 80 در 100 سانتی متر، با رنج 50 و در مدت 2 هفته طراحی شده و در مدت زمان 2 ماه بافته شده است.

موسویان اضافه نمود: همچنین در این تابلو فرش پرچم چهار کشور شرکت کننده در هفته سوم از لیگ ملت های والیبال، آرم فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی، نشان فدراسیون جهانی والیبال، لیگ ملت های والیبال و آرم باشگاه شهرداری ارومیه طراحی شده است.

فریدون نقی لو بافنده این تابلو فرش به ایرنا گفت: در این تابلو فرش 37 رنگ مختلف به کار برده شده که از این مقدار 9 رنگ ابریشمی و 28 رنگ پشمی است.

وی گفت: این اثر هنری در سرانجام مسابقات والیبال توسط اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه به فدراسیون جهانی والیبال اهدا می گردد.

فریدون نقی لو قبلاً 2 تابلو فرش برای مسابقات فوتبال در جام ملت های آسیا و جام جهانی 2018 روسیه بافته است.

[caption id=attachment-229043 align=aligncenter width=800]در طرح تابلو فرش لیگ ملت های والیبال چهار المان فلامینگو به عنوان نماد دریاچه ارومیه، سیب و انگور به عنوان نماد کشاورزی آذربایجان غربی و نقل ارومیه نقش بسته است[/caption]

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه همزمان با برگزاری لیگ جهانی والیبال در ارومیه، تورهای آثار تاریخی و فرهنگی استان برپا می گردد گفت: مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران از جمله آثار تاریخی مورد اقبال بیشتر گردشگران خارجی است که در اولویت بازدید تیم های خارجی قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین تمهیداتی اتخاذ شده تا در تیزرهای تبلیغاتی لیگ ملت های والیبال، جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان آذربایجان غربی به تصویر کشیده گردد.

جباری با بیان اینکه این رویداد ورزشی حدود 2 میلیارد نفر تماشاگر دارد اضافه نمود: این مسابقات، فرصتی مغتنم برای معرفی جاذبه های تاریخی فرهنگی آذربایجان غربی است.

هفته سوم لیگ ملت های والیبال روزهای 24، 25 و 26 خرداد ماه با حضور تیم های ایران، لهستان، روسیه و کانادا در ارومیه برگزار می گردد.

hoseinjaguar.ir: مجله جگوار | تور لیدر جاذبه های طبیعی ایران و جهان، اکوتوریسم

imgshot.ir: شاتر عکاسی | مجله آموزش حرفه ای عکاسی

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: چمدان
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52396

به "فلامینگوهای دریاچه ارومیه بر تابلو فرش مسابقات جهانی لیگ ملت های والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلامینگوهای دریاچه ارومیه بر تابلو فرش مسابقات جهانی لیگ ملت های والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید