ظاهر ویندوز 10 احتمالا در سال 2021 دگرگون گردد

به گزارش مجله سرگرمی، احتمالا در سال 2021 میلادی شاهد تغییراتی در ویندوز 10 باشیم که ظاهر و احساس آن را دگرگون خواهند کرد. گفته می گردد مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای دگرگون سازی رابط کاربری این سیستم عامل است و به صورت خاص شاهد تغییرات قابل توجه در منوی استارت و تسک بار خواهیم بود.

ظاهر ویندوز 10 احتمالا در سال 2021 دگرگون گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، این نسخه به روزرسانی شده از رابط کاربری ویندوز 10 با نام رمز Sun Valley شناخته می گردد و احتمالا در فصل تعطیلات سال 2021 میلادی از راه برسد. این پروژه ظاهرا با هدف مدرنیزه کردن تجربه ویندوز روی دسکتاپ کلید خورده است و مایکروسافت می خواهد با انتظارات کاربران در جهانی مدرن که با پلتفرم های سبک وزن به پیش رانده می گردد همگام باقی بماند.

برای اینکه موضوع واضح تر باشد باید گفت که در شایعات آمده Sun Valley یک زبان طراحی کاملا جدید برای ویندوز 10 مایکروسافت نخواهد بود. در عوض شاهد تکامل هرچه بیشتر زبان طراحی Fluent Design خواهیم بود که مایکروسافت از پیش آن را به کار گرفته. با این به روزرسانی، تجربه، ظاهر و احساسی طبیعی تر به اپلیکیشن ها روی دیوایس های مختلف بخشیده خواهد شد.

اما این موضوع برای شما به چه معناست؟ در حال حاضر جزییات چندانی در این باره منتشر نشده، اما شایعات حکایت از این دارند که منوی استارت و اکشن سنتر ظاهری اندک متفاوت خواهند یافت. این به روزرسانی احتمالا شبیه به تجربه دو نمایشگره و متمرکز بر لمسی باشد که پیشتر در Windows 10X مشاهده اش نموده ایم، اما حالا برای دسکتاپ طراحی شده است. در این آپدیت در ضمن شاهد ظاهر جدید فایل اکسپلورر و تسک بار نیز خواهیم بود. و برای آن دسته از افرادی که از حالت تبلت ویندوز 10 خوش شان نمی آید نیز باید بگوییم که می توانید منتظر یک یک تجربه روان باشید که ظاهرا بر انیمیشن های بهتر متمرکز است.

از سوی دیگر گفته می گردد که Sun Valley لبه های گرد را به پنجره های ویندوز 10 خواهد آورد و بهبودهایی در حالت تاریک سیستم عامل را نیز شاهد خواهیم بود. اگر هم به هر دلیلی از تغییرات استقبال نکردید، مایکروسافت گزینه ای در اختیار کاربران قرار خواهد داد که به یاری آن می توان میان تجربه Sun Valley و تجربیات قدیم، سوییچ کرد.

این راستا جدید برای ویندوز 10، نتیجه فعالیت های مدیر جدید تیم تجارب و دیوایس های ویندوز، یعنی پانوس پانای است. از زمانی که او طی ابتدای امسال میلادی مدیریت تیم را برعهده گرفت، در شایعات شنیدیم که مایکروسافت می خواهد قابلیت های سیستم عامل نسل بعدی Windows 10X که اکنون تاخیر خورده را به ویندوز 10 استاندارد بیاورد. خبر امروز هم بخشی از همان کوشش ها است.

در مجموع اگر همه چیز خوب پیش برود، به روزرسانی Sun Valley در فصل پاییز سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. پیش از آن نیز کاربران برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت شانسی برای آزمون و خطا با ظاهر جدید و یافتن ایرادات خواهند داشت.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116750

به "ظاهر ویندوز 10 احتمالا در سال 2021 دگرگون گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهر ویندوز 10 احتمالا در سال 2021 دگرگون گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید