شورای نظامی و اپوزیسیون سودان توافق کردند

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: شورای نظامی و انتقالی سودان و اپوزیسیون این کشور پس از دو روز مذاکره بر سر تقسیم قدرت در دوره انتقالی توافق کردند.

شورای نظامی و اپوزیسیون سودان توافق کردند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مرفت حمد النیل، از رهبران گروه های مخالف موسوم به آزادی و تغییر در سودان اظهار داشت که شورای نظامی سودان و گروه های آزادی و تغییر پس از دو روز مذاکره توافق کردند که ریاست شورای حاکمیتی به صورت دوره ای انتخاب گردد.

به همین دلیل، محمد الحسن ولد لبات، فرستاده اتحادیه آفریقا به سودان در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: دو طرف درباره تعویق تشکیل مجلس نمایندگان تا زمان شکل گیری یک دولت غیرنظامی به توافق رسیدند.

وی اضافه نمود: شورای نظامی و اپوزیسیون همچنین توافق کردند که تحقیقات شفاف و جامعی درباره حوادث خشونت آمیز هفته های اخیر صورت گیرد.

لبات ادامه داد: در مذاکرات میان دو طرف همچنین توافق شد که پس از سه سال دوره انتقالی یک دولت غیرنظامی متشکل از افراد مستقل و دارای صلاحیت ملی با ریاست یک نخست وزیر دارای همین صفات تشکیل گردد.

ارتش سودان به دنبال تظاهرات مردمی ملت این کشور علیه نظام حاکم 11 آوریل با انجام یک کودتای نظامی عمر البشیر را از سِمت ریاست جمهوری سودان خلع کرد و به دنبال آن شورای نظامی انتقالی سکان راهنمایی این کشور را به دست گرفت، با این وجود اعتراضات مردمی ملت سودان متوقف نشد و خواهان تشکیل یک دولت غیرنظامی شدند.

310311

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30641

به "شورای نظامی و اپوزیسیون سودان توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای نظامی و اپوزیسیون سودان توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید