سخنگوی اتحادیه اروپا: مذاکرات وین تحت تاثیر اتفاقات اخیر آسان نخواهد بود

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات وین در سایه اتفاقات این هفته (اعلام غنی سازی 60 درصدی و حمله به تاسیسات نطنز) آسان نخواهد بود و مذاکرات در آستانه یک فرایند پیچیده قرار گرفته است.

سخنگوی اتحادیه اروپا: مذاکرات وین تحت تاثیر اتفاقات اخیر آسان نخواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، نشست کمیسیون برجام پنجشنبه در گراندهتل شهر وین با حضور نمایندگان ایران و 1+4 شروع شد.

مانند نشست پیشین که نمایندگان ایالات متحده هم در پایتخت اتریش حضور داشتند، این بار هم نمایندگان آمریکایی در ایمپریال، هتلی نزدیک به محل نشست حضور خواهند داشت تا بصورت غیرمستقیم در مذاکرات شرکت داشته باشند. انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا میانجی بین هیات آمریکایی و نشست اصلی 1+4 خواهد بود.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ریاست هیات ایرانی را عهده دار است. نمایندگانی از بانک مرکزی و وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی نیز در این نشست حضور دارند.

انریکه مورا، معاون دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا مانند دور گذشته هماهنگ نماینده است و ریاست جلسه را با حضور نمایندگان بریتانیا، آلمان و فرانسه و چین و روسیه عهده دار خواهد بود.

رسانه های ایران محور اصلی گفتگوهای امروز را برطرف تحریم ها و اعلام غنی سازی 60 درصدی عنوان می نمایند.

سخنگوی اتحادیه اروپا به یورونیوز گفت: محور اصلی نشست امروز در چارچوب بازگشت دوباره ایالات متحده به برجام و بازگشت طرفین به تعهدات مندرج در این توافق هسته ای است. هرچند پیتر استانو اشاره نمود که: مذاکرات در سایه اتفاقات این هفته (اعلام غنی سازی 60 درصدی و حمله به تاسیسات نطنز) آسان نخواهد بود. به گفته وی مذاکرات در آستانه یک فرایند پیچیده قرار گرفته است.

همزمان، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین اظهار نظرهایش گفت که ایران آژانس را در جریان تصمیم خود مبنی بر شروع غنی سازی 60 درصدی قرار داده است و بازرسان این نهاد در تأسیسات هسته ای نطنز حضور دارند.

رافائل گروسی همچنین با پراهمیت خواندن مذاکرات نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اضافه نمود که نتیجه این نشست تأثیر زیادی بر همکاری و توافق میان آژانس و تهران در مورد بازرسی ها از تأسیسات هسته ای ایران خواهد داشت.

ابتدا قرار بود این نشست دیروز، چهارشنبه 14 آوریل برگزار گردد اما بدلیل ابتلای یکی از اعضای اروپایی تیم مذاکره نماینده به روز پنجشنبه موکول شد. این نشست در حالی برگزار می گردد که سه کشور اروپایی امضانماینده برجام، فرانسه و آلمان و بریتانیا، در بیانیه ای مشترک نسبت به اعلام خبر غنی سازی 60 درصدی اورانیوم ابراز نگرانی نموده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 142960

به "سخنگوی اتحادیه اروپا: مذاکرات وین تحت تاثیر اتفاقات اخیر آسان نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی اتحادیه اروپا: مذاکرات وین تحت تاثیر اتفاقات اخیر آسان نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید