خبرنگاران ثبت 600 مورد وقف جدید در کشور

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت 600 مورد وقف جدید در استان های کشور اطلاع داد.

خبرنگاران ثبت 600 مورد وقف جدید در کشور

محمد محرابی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه اوقاف خبرنگاران با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی سنت حسنه وقف از اصلی ترین رسالت های سازمان اوقاف به شمار می رود، گفت: با وجود اینکه ترویج وقت به واسطه گستردگی خدمات و کارکردهای نهاد وقف برای آحاد جامعه وظیفه همگانی و بر عهده همه دستگاه ها و نهادهای جامعه است، اما این این سازمان به عنوان نهاد متولی اهتمام ویژه ای در امور وقف دارد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف بنا بر احتیاج و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می گردد، ادامه داد: بر همین اساس ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی سبب رشد وقف های جدید خواهد شد.

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در این ارتباط پیگیر ایجاد و تنظیم وقف های جدید متناسب با احتیاجهای روز جامعه و برگزاری نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، علما ، اساتید، نخبگان و معتمدین محلی و اصناف هستیم.

محرابی اضافه نمود: راه اندازی کتابخانه دیجیتال در راستای تجمیع منابع مکتوب حوزه وقف با هدف تسهیل دسترسی محققان و پژوهشگران از این منابع از دیگر برنامه های اجرایی اداره ترویج به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تا به امروز 100 عنوان محصول تبلیغی و ترویجی نیز در قالب کتاب، بروشور و کلیپ در زمینه وقف فراوری شده، ادامه داد: حمایت از دانشجویان و اساتید در زمینه تدوین خاتمه نامه و انجام تحقیقات پژوهشی حوزه وقف و تالیف کتاب نیز از اقدامات و فعالیت های این مجموعه است.

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف توضیح داد: تجلیل از واقفان و فعالان عرصه وقف و تکریم از مدافعان سلامت و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نیز از جمله فعالیت های اداره ترویج و به شمار می رود.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 122093

به "خبرنگاران ثبت 600 مورد وقف جدید در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت 600 مورد وقف جدید در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید