تظاهرات ضد دولتی در کره جنوبی شدت گرفت

به گزارش مجله سرگرمی، تجمع و راهپیمایی ضد دولتی که در روزهای گذشته در سئول پایتخت کره جنوبی در اعتراض به سوء استفاده خانواده وزیر دادگستری از مقام و مسئولیت خود شروع شده بود شدت گرفت.

تظاهرات ضد دولتی در کره جنوبی شدت گرفت

به گزارش ایرنا به نقل از یونهاپ، معترضان در تظاهرات امروز که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی (چونگ وا دای) برگزار گردید، خواهان استعفای چو کوک وزیر دادگستری این کشور با ادعای فساد خانواده وی شدند.

چو کوک وزیر دادگستری کره جنوبی در حالی بتازگی به این سمت منصوب شده است که خانواده وی به سوء استفاده از قدرت برای ثبت نام دخترش در یک دانشگاه مهم در سئول متهم است معترضان می گویند همسر چو برای پذیرش دخترش در این دانشگاه از نفوذ خود که استاد این دانشگاه است سوء استفاده نموده است.

دادستان کره جنوبی پیش از این نیز دو بار از برادر، خانواده چو و همسر وی در این رابطه تحقیق و بازپرسی به عمل آورده بود.

روز گذشته نیز تعدادی از هواداران دولت مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در حمایت از وزیر دادگستری به خیابان ها آمدند آنها معتقد هستند که ادعای سوء اسفتاده وی از مسئولیتش یک ادعای سیاسی است که توسط حزب مخالف دولت مون جائه این مطرح شده است.

دادستان کره جنوبی بتازگی نیز اعلام نموده است که همسر چو همچنین مظنون به مشارکت در اداره یک صندوق سهام خصوصی است که در زمینه سرمایه گذاری مشکوک فعالیت داشته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49933

به "تظاهرات ضد دولتی در کره جنوبی شدت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ضد دولتی در کره جنوبی شدت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید