اولین تصاویر از گوشی 5G شرکت وان پلاس منتشر شد

به گزارش مجله سرگرمی، اگرچه این گوشی در یک قاب پلاستیکی ضخیم مخفی شده اما نمایشگاه موبایل بارسلون 2019، جایی است که وان پلاس اولین پروتوتایپ از گوشی 5G خود را نشان داد. این گوشی به یک شبکه محلی 5G در نمایشگاه وصل شده بود و از تکنولوژی موج های میلی متری استفاده می نماید. در چند روز اخیر نیز شرکت وان پلاس تایید نموده که میخواهد این گوشی را توسط یک اپراتور فنلاندی، در این کشور و در سه ماهه دوم سال 2019، عرضه کند.

اولین تصاویر از گوشی 5G شرکت وان پلاس منتشر شد

جدا از اینکه نمایشگر این گوشی روشن است و مدام در حال نمایش دادن محتوا است، وان پلاس هیچ اطلاعات دیگری از این محصول را منتشر ننموده و گفته که این گوشی یک بروزرسانی سخت افزاری نسبت به وان پلاس 6T نیست و قرار است یک محصول کاملا جدید باشد. آنطور که شرکت وان پلاس می گوید، این گوشی می تواند با سرعتی تا حداکثر 500 مگابیت بر ثانیه به اینترنت 5G وصل گردد و محتوای در حال نمایش با اینکه با سرعت 60 فریم در ثانیه و در رزولوشن HD بود، تنها به 15 مگابیت اینترنت احتیاج داشت. همچنین به نظر می رسد که این گوشی در نمایشگر خود هیچ بریدگی ندارد اما ممکن هم هست که وان پلاس برای لو نرفتن طراحی این گوشی، بریدگی را مخفی نموده باشد.

پیش تر شرکت وان پلاس تایید نموده بود که این گوشی با پردازنده اسنپدراگن 855 عرضه می گردد و مدیرعامل این شرکت نیز گفته بود که قیمت گوشی 5G این شرکت، بین 200 تا 300 دلار گران تر از مدل های 4G خواهد بود. همچنین با توجه به این تصاویر، به نظر می رسد که وان پلاس هم مثل شرکت سونی سراغ نمایشگری با نسبت 21:9 رفته است.

محتوای در حال نمایش روی این گوشی در نمایشگاه نیز استریم زنده از بازی Ace Combat 7 بود که توسط Shadow، یک پلتفرم ابری بازی، انجام می شد. البته به کسی اجازه داده نمی گردد که این گوشی را از نزدیک لمس کند و تنها به بازدید نمایندگان یک کنترلر اکس باکس وان داده می شد تا با آن بتوانند با این گوشی بازی نموده و به نوعی با آن کار نمایند. این بازی به صورت مستقیم از روی حافظه ابری از سروری در آمستردام اجرا می گردد. از آن جایی که تکنولوژی 5G اپراتور اسپرینت هنوز حاضر نیست، این گوشی به یک ایستگاه کوچک 5G که در قرفه کوالکام است وصل شده.

آنطور که نویسنده وب سایت ورج می گوید، شرایط مختلفی روی سرعت اینترنت این گوشی تاثیر گذار بوده اند. تعیین نیست به دلیل بلوتوث و کندی ارتباط دسته با گوشی بوده یا به دلیل کندی اینترنت، در هر صورت سرعت بازی کمتر از آن چیزی که باید باشد، عنوان شده است. یک دلیل دیگر برای کند بودن این بازی می تواند آن باشد که ارتباط بین گوشی و سرور مقصد، از طریق اینترنتی انجام می شد که واقعا 5G یا در حد و اندازه های 5G نیست. اما در هر صورت اینکه می توان یک بازی کامپیوتری را روی یک گوشی بازی کرد، ایده فوق العاده ای است اما وان پلاس در نشان دادن آن از طریق 5G، خیلی پیروز نبوده است.

در نهایت این آزمایش انجام بازی با سرویس ابری نیز با مسائل دیگری روبرو شد که دلیل آن می تواند مسائل ابتدایی شبکه 5G در مقطع کنونی باشد. همچنین فراموش نکنیم که سرویسی مثل Shadow، برای استریم کردن بازی ها روی شبکه 4G طراحی شده و این یعنی از اساس این سرویس به سرعت اینترنت بالایی احتیاج ندارد و درواقع برای 5G بهینه سازی نشده تا عملکرد بهتری نشان دهد.

منبع: TheVerge

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13821

به "اولین تصاویر از گوشی 5G شرکت وان پلاس منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر از گوشی 5G شرکت وان پلاس منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید