احتمال تحریم پروژه انتقال گاز نورد استریم2 از سوی آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور آمریکا بیان کرد دولتش تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان را در دست آنالیز دارد.

احتمال تحریم پروژه انتقال گاز نورد استریم2 از سوی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در دیدار با همتای لهستانی خود آندرج دودا بیان کرد کشورش استفاده از حربه تحریم را به منظور متوقف کردن پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان موسوم به نورد استریم2 را در دست آنالیز دارد.

ترامپ در این خصوص گفت: روسیه میلیاردها و میلیاردها دلار از آلمان بابت فروش گاز دریافت می نماید. ما از آلمان در برابر روسیه حمایت می کنیم.

البته ترامپ دقیقاً اشاره نکرد که برای متوقف کردن پروژه نورد استریم2 دقیقاً چه کسانی را هدف تحریم قرار خواهد داد.

پروژه نورد استریم2 امکان انتقال گاز روسیه از جنوب سنت پترزبورگ تا سواحل آلمان از راستا دریای بالتیک را فراهم خواهد نمود. این پروژه در صورت تکمیل می تواند سالانه 55 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا ارسال کند. با تکمیل این پروژه روسیه قادر خواهد بود در مجموع به وسیله خطوط انتقال گاز نورد استریم و نورد استریم2 سالانه 110 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا صادر کند.

خط لوله نورد استریم از اوکراین عبور نمی نماید و این از موضوعاتی است که آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی بسیار بر آن تأکید می نمایند. این کشورها می گویند که روسیه کوشش می نماید تا با تکمیل پروژه نورد استریم، درآمد اوکراین از این بخش را کاهش دهد، چراکه بخش عمده درآمد اوکراین، از خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا تأمین می گردد.

.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28366

به "احتمال تحریم پروژه انتقال گاز نورد استریم2 از سوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تحریم پروژه انتقال گاز نورد استریم2 از سوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید