اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری در دستور کار دولت

به گزارش مجله سرگرمی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورگفت: خدمات اجرا شده در کشور متعلق به روستاهای خاصی نبوده بلکه مربوط به کل نظام است.

اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری در دستور کار دولت

به گزارش خبرنگاران، محمد امید در بازدید از مناطق محروم و مرزی خراسان شمالی در جمع مردم روستای دالنجان کردیه فاروج گفت: در روستاها بعد از پیروزی انقلاب اقدامات بسیار خوبی اجرا شده است که در نوع خود نمونه و بی نظیر بوده است.

وی اضافه کرد: ایران از بسیاری از استانداردهای موجود نسبت به کشورهای پیشرفته در بحث زیرساخت های روستاها و مناطق محروم جلوتر است.

امید ادامه داد: در حال حاضر برق رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار انجام و پروژه های آبرسانی در بیش از 80 و راه به بیش از 86 درصد از روستاها اجرا شده است.

وی اظهار کرد: اما یک خلأیی را دولت دوازدهم در روستاها احساس کرد که آن بحث اشتغال روستایی بوده است و به همین دلیل اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری را در دستور کار خود قرار داد.

امید توضیح داد: به همین دلیل از محل صندوق توسعه ملی رقم 1.5 میلیارد دلار را در نظر و در اختیار اشتغال روستاییان نهاده شد.

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این بازدید در پاسخ به یکی از گلایه های روستاییان مبنی بر اینکه بعضی از بانک ها در قبول تضامین بهانه تراشی می نمایند، گفت: مسئولان بانک ها باید در چارچوب آیین نامه و مقررات باید عمل نمایند و هیچ یک از آن ها حق ندارد به صورت سلیقه ای رفتار نمایند.

وی اضافه کرد: روستاییان بیایند در قالب تشکیل تعاونی، نهاد و شرکت سهامی طرح های اشتغال پایدار روستایی را در روستاهای خود انجام و اشتغال را رونق دهند.

شجاعی در ارتباط با روستای نمونه گردشگری ایوب در شهرستان بجنورد اظهار کرد: طرح توسعه گردشگری این روستا آماده است و تا انتها سال رقم 150 میلیون تومان در آنجا هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف نیز طرح توسعه استخر آب گرم این منطقه را شروع نموده است.

نماینده عالی دولت در استان در ارتباط با منازل مستقر در قسمت پایین روستای دالنجان کردیه در شهرستان فاروج بیان نمود: انتقال سایر منازل مسکونی از قسمت پایینی این روستا به قسمت های بالایی انجام خواهد شد.

وی شرح داد: این امر با اعطای تسهیلات 25 میلیون تومانی بنیاد مسکن که نرخ بهره آن ها نیز بسیار اندک است، انجام می گردد.

لازم به ذکر است طی این جلسه مقرر شد تا طی هفته آینده جلساتی در مورد برطرف مسائل روستاهای شهرستان شیروان و فاروج برگزار گردد و راه چاره هایی برای حل مسائلی همچون آب آشامیدنی روستاها و ... تدبیر گردد.

دبیر: زهرا حبیب پور

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11031

به "اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری در دستور کار دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری در دستور کار دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید