آیا مشکل کاهش دید فضانوردان از بین خواهد رفت؟

به گزارش مجله سرگرمی، براساس خبری که در مجله بین المللی مجله علوم مولکولی(International Journal of Molecular Sciences) منتشر گردیده است شاید بتوان در آینده از آسیب رسیدن به بینایی فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت می نمایند کاست.

آیا مشکل کاهش دید فضانوردان از بین خواهد رفت؟

به گزارش خبرنگاران، حاصل تحقیقات و کشف یک گروه از پژوهشگران دانشگاه فلوریدا آمریکا می تواند به حل مسئله ای که بسیاری از فضانوردان با آن روبرو هستند یعنی تغییر میزان بینایی در نتیجه پروازهای فضایی یاری کند.

مایکل دلپ، معاون دانشکده علوم انسانی دانشگاه فلوریدا آمریکا و همکارانش، با مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی در ایستگاه فضایی بین المللی دریافتند رگ های خونی که نقش مهمی در تنظیم فشار داخل چشم در موشها ایفا می نمایند، به علت پرواز فضایی آسیب دیده اند. علاوه بر این، پروتئین هایی که برای بینایی مهم هستند، تغییر نموده اند. جالب آن که اندام های بینایی برخی از موش ها که در ایستگاه فضایی بین المللی در شرایط کنترل گردیده تحت گرانش زمینی شبیه سازی گردیده بودند صدمه کمتری دیده اند.

حدود 30 درصد از فضانوردانی که در پروازهای کوتاه مدت حدود دو هفته ای کیهان پیماهای شاتل شرکت داشتند و تقریبا 60 درصد از فضانوردان ماموریت های دراز مدت در ایستگاه فضایی بین المللی، گزارش داده اند که بینایی آنها کم گردیده است به همین دلیل محققان زیادی در سراسر دنیا، از جمله دلپ و همکارانش، کوشش دارند کشف نمایند چه شرایطی منجر به پایین آمدن عملکرد بینایی می گردد.

دلپ می گوید: مشکل این است که هرچه یک فرد بیشتر در فضا بماند، احتمال تشدید این وضعیت بیشتر می گردد. در مرحله بعد بعضی از فضانوردان پس از بازگشت به حالت عادی بر می گردند اما برخی همچنان با این مشکل روبرو هستند. به همین دلیل این مسئله برای ناسا اهمیت زیادی دارد. البته استفاده از راه چاره ما که شامل ایجاد گرانش مصنوعی از نوع زمینی است نمی تواند به طور کامل جلوی این مشکل را بگیرد اما لااقل می گردد از بدتر شدن کار جلوگیری کنیم.

در حال حاضر گروه های اعزامی به ایستگاه فضایی بین المللی حدود شش ماه در شرایط بی وزنی فعالیت دارند و کم و بیش بعد از مدتی از پایین آمدن میزان دید شکایت دارند به همین دلیل برخی حتی در ماه های پایانی از انجام آزمایش هایی که به دید دقیق نیازمند است منع می شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3459

به "آیا مشکل کاهش دید فضانوردان از بین خواهد رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مشکل کاهش دید فضانوردان از بین خواهد رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید