5 مرکز غربالگری سرطان در استان اصفهان وجود دارد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بهروز کلیدری ظهر شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با سرطان بر گزار شد، گفت: سه مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان الزهرا، سید الشهدا و بیمارستان امین مستقر است و دو مرکز غربالگری سرطان نیز در نجف آباد و شهرضا وجود دارد.

5 مرکز غربالگری سرطان در استان اصفهان وجود دارد

وی بیان داشت: از یک سال گذشته تاکنون طرح غربالگری سرطان در این مراکز انجام می گردد اما به طور رسمی از این هفته غربالگری سه سرطان سینه، روده بزرگ و دهانه رحم از افراد 30 سال به بالا انجام می گردد.

افزایش تعداد دستگاه های رادیوتراپی در دستور کار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل کمبود دستگاه شاهد انتظار سه تا 6 ماهه بیماران برای رادیوتراپی هستیم، گفت:در حال حاضر هفت دستگاه رادیوتراپی در پنج بیمارستان دولتی و دو بیمارستان غیر دولتی داریم و تا سال 1404 مقرر شده تعداد دستگاه های رادیوتراپی در سطح استان به 15 عدد برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی از بیماران برای انجام رادیوتراپی به تهران یا به استان چهار محال و بختیاری سفر می نمایند ، ادامه داد: درمان های سرطان در سه سطح به بیماران ارائه می گردد.

کلیدری با اشاره به اینکه به دنبال توسعه بیمارستان فارابی و پوشش درمانی منطقه شرق اصفهان به وسیله این بیمارستان هستیم، گفت:در حال حاضر بیمارستان الزهرا به عنوان یک بیمارستان مرجع محسوب می گردد به نوعی که بار بسیاری از درمان بیماریها روی دوش این بیمارستان است، بر این اساس با تکمیل، تجهیز و طرح توسعه بیمارستان فارابی به دنبال این هستیم که پوشش درمانی شرق اصفهان نیز در بیمارستان مذکور انجام گردد.

وی از سرمایه گذاری 130 میلیارد تومانی یک بخش خصوصی برای احداث مرکز جامع سرطان در جوار بیمارستان فارابی اطلاع داد و گفت: در نقشه جامع درمان استان به دنبال تجهیز 810 تخت خوابی بیمارستان فارابی هستیم که در راستای برون سپاری درمان سرطان در بیمارستان فارابی است.

حذف مطب هایی که درمان های غیر استاندارد سرطان انجام می دهند

کلیدری با اعلام اینکه به دنبال ساختارمند کردن درمان های سرطان در سطح استان اصفهان هستیم، اضافه نمود: در این راستا شاهد اعمال درمان های غیر استاندارد به اسم طب اسلامی یا طب سنتی روی بیماران هستیم که حذف این دست از مطب ها در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه اگر چه درمان های سنتی و اسلامی برای درمان را رد نمی کنیم اما این درمان ها مکمل هستند و بیماران باید دریافت درمان های مکمل را در کنار درمان های دارویی و پزشکی روز انجام دهند، گفت: در بسیاری از مواقع شاهد بودیم بیماری درهمان مراحل اولیه خود به جای مراجعه به بیمارستان و پزشک و انجام کارهای درمانی برای درمان طب اسلامی و سنتی مراجعه نموده است و بعد از 6 ماه تا یکسال با پیشرفت بیماری برای درمان به بیمارستان آمده است.

انجام طب تسکینی در بیمارستان سید الشهداء اصفهان

معاون درمان دانشگان علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه بیماران سرطانی به چهار رده تقسیم بندی می شوند که اگر در رده اول و دوم یعنی زودهنگام به پزشک مراجعه نمایند، بیماری آنها قابل درمان است، ادامه داد: در بسیاری از مواقع بیماران به علت ناآگاهی و مراجعه دیر هنگام وارد رده سوم سرطان می شوند که درمان آنها به سختی صورت می گیرد واگر در مرحله چهارم قرار بگیرند تنها باید از راه طب سنتی به درمان آنها بپردازیم.

کلیدری گفت: به اشتباه برای بیماران سرطانی که بیماری آنها بسیار پیشرفت نموده است به نوعی که دیگر به هیچ راه درمانی پاسخ نمی دهد و علم در مقابل این بیماران سکوت می نماید، همچنان از درمان های پرخرج شیمی درمانی استفاده می گردد در صورتی که این بیماران به مراحل پایانی رسیدند و برای کاهش درد و تسکین روحی آنها باید از طب تسکینی برای آنها استفاده کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11186

به "5 مرکز غربالگری سرطان در استان اصفهان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مرکز غربالگری سرطان در استان اصفهان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید