3 ماه مرخصیِ استحقاقی برای پرستاری از سالمندان و بیماران در فرانسه

به گزارش مجله سرگرمی، مجلس فرانسه آدینه گذشته با اعطای حق سه ماه مرخصیِ استحقاقی به افرادی که از نزدیکان ناتوانشان پرستاری می نمایند، موافقت کرد.

3 ماه مرخصیِ استحقاقی برای پرستاری از سالمندان و بیماران در فرانسه

به گزارش خبرنگاران، بر همین اساس سرپرستانی که در خانه از افرادی سالمند، بیمار یا معلول نگهداری می نمایند می توانند از این به بعد علاوه بر مرخصیِ مرسومِ سالانه که معمولا یک ماه است از این مرخصی سه ماهه نیز با حفظ حقوق و دستمزد خود بهره ببرند.

قرار است این قانون که تمام گروه های سیاسی فرانسه از آن حمایت نموده اند از یک سال دیگر یعنی اکتبر 2020 میلادی اجرایی گردد.

با رای روز جمعۀ نمایندگان مجلس، دولت نیز موظف شد تا تدابیر لازم در این باره را در بودجۀ سال آیندۀ فرانسه لحاظ کند.

بنا بر آنالیز های به عمل آمده، اجرای این قانون سالانه 100 میلیون یورو هزینه در پی خواهد داشت. با این وجود اگنس بوزین، وزیر بهداشت فرانسه اظهار داشت که به اجرای چنین قانونی افتخار می نماید.

بنا بر آمار رسمی فرانسه، حدود هشت میلیون و 300 هزار نفر از ساکنان این کشور بطور پیوسته از یکی از نزدیکان خود که به دلایلی ناتوان شده است، پرستاری می نمایند و نصف این تعداد یعنی حدود چهار میلیون نفر، حقوق بگیر بخش دولتی یا خصوصی هستند.

به گزارش یورونیوز، مجلس فرانسه همچنین برای یاری به این افراد، پیش شرط های دست و پاگیر قدیمی برای استفاده از مرخصی استحقاقی را حذف کرد که یکی از آنها داشتن حداقل یک سال سابقۀ کار در شرکت یا سازمان مربوطه بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55067

به "3 ماه مرخصیِ استحقاقی برای پرستاری از سالمندان و بیماران در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ماه مرخصیِ استحقاقی برای پرستاری از سالمندان و بیماران در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید