20 کراس اوور بی نظیر و جدید برای آفرودباز ها

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - امین نقی زاده: برند هایی همچون جیپ، لندروور، فورد و شورلت به دلیل ساخت خودرو هایی که برای آفرود مناسب هستند؛ مشهور شده و عاشقان آفرود قطعا به سراغ محصولات آن ها خواهند رفت. ولی این روز ها در بازار جهانی شرایط متفاوتی رقم خورده و خودرو های قدرتمند و حیرت انگیزی به جمع آفرودی ها اضافه شده اند. این محصولات کراس اوور های جدید کمپانی های گوناگون بوده و از کیا تا رولزرویس را شامل می شوند!

20 کراس اوور بی نظیر و جدید برای آفرودباز ها

ما تصمیم گرفتیم که شما را با این کراس اوور های جذاب آشنا نموده و در ادامه 20 کراس اوور سرشناس و مناسبّ آفرود را معرفی می کنیم. 20 خودرویی که شاید شما جرات رانندگی آفرود با آن ها را نداشته باشید!

بنتلی بنتایگا

قطعا بنتلی بنتایگا انتخاب اول علاقه مندان به کراساوور ها نیست و به خیلی ها توان خرید آن را ندارند! برای خرید این خودروی لوکس باید 229 هزار دلار هزینه کرد. کابین و قابلیت های منحصربه فردی در بنتلی بنتایگا وجود داشته و آن را باید یک خودروی غیرقابل توصیف دانست! این خودرو به سیستم تمام چرخ اتوماتیک و All-Terrain مجهز شده و در جاده های مختلف می توان به راحتی از رانندگی با آن لذت برد. شما در حال حرکت با بنتایگا می توانید از دوربین 360 درجه استفاده نموده و حواستان به اطراف خودروی گران قیمت خود باشد.

اما نکته مهم این است که در بنتایگا از دیفرانسیل Torsen مرکزی با قابلیت کنترل محور عقب در هنگام ایستادن و پایین آمدن از سراشیبی استفاده شده است. همچنین سیستم تعلیق بنتایگا از هوا برای تنظیم شرایط خود استفاده نموده و می توان ارتفاع بنتایگا را به 19.7 اینچ رساند!

BMW X5، 2019

مدل 2019 خودروی X5 از کمپانی BMW تغییرات زیادی نسبت به گذشته داشته است. در این خودرو از سیستم تعلیق جدید BMW استفاده شده و باید گفت که پایداری X5 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در X5 شما توان استفاده از xDrive تمام چرخ BMW، حالت رانندگی Rock و چندین بسته اختیاری دیگر را دارید. در X5 جدید محور عقب به شکل اتوماتیک قفل می گردد.

همچنین سیستم تعلیق X5 از هوا استفاده نموده و یک پوشش گسترده برای حفاظت از زیر X5 در نظر گرفته شده است. تمام این موارد باعث شده اند که اکنون X5 جدید را یکی از مناسب ترین خودرو های موجود برای عبور از جاده های ناهوار و رانندگی آفرود دانست.

GMC اکیدیا 2019

اکیدیا برادر لوکس شورلت تراورس است. این خودرو با وجود لوکس بودن، قابلیت های ویژه ای برای عبور از سطوح ناهوار دارد. در اکیدیا 2019 از Terrain تمام چرخ و گیربکس دو کلاچه برای کنترل بهتره محور ها استفاده شده است.

در این خودرو می توان از میان حالت های مختلف رانندگی؛ به دنبال رانندگی در سطوح شنی، گلی و تپه هایی با شیب تند باشید؛ بنابراین باید گفت که اکیدیا در تمام زمینه ها حرف های زیادی برای گفتن دارد!

دوج دورانگو 2019

جیپ تمام توجه FCA را به خود جلب نموده است؛ اما دوج دورانگو شخصیت خود را داشته و به تنهایی عمل می نماید! دورانگو حالت های رانندگی اختصاصی برای عبور از سطوح ناهوار را ندارد؛ ولی از پلتفرم جیب گرند چروکی برای ساخت آن استفاده شده و گیربکس آن قابل اعتماد است. این موارد باعث شده اند که دورانگو در هنگام عبور از سطوح ناهوار چسبندگی مناسبی داشته و به یکی از گزینه های آفرود سواران تبدیل گردد!

هوندا پاسپورت 2019

هوندا پاسپورت بهترین انتخاب برای عبور از سطوح ناهوار و شنی نیست؛ اما قطعا آن را باید یکی از گزینه های مناسب برای آفرودسواری دانست! لاستیک های پاسپورت نسبت به گذشته بزرگتر شده و از یک جلو پنجره جدید برای افزایش ورود هوا به زیر کاپوت استفاده شده است. طول پاسپورت کاهش یافته و زاویه چرخش چرخ ها نسبت گذشته افزایش یافته است.

اینفینیتی QX80، 2019

اینفینیتی QX80 مانند لکسوس LX بوده و آن را باید یک کراس اوور بزرگ و لوکس بدانیم. این خودرو قدرت و قابلیت هایی در حد و اندازه محصولات جیپ و لندروور ندارد؛ اما برای عبور از سطوح ناهوارِ خارج از جاده بسیار مناسب است.

هر کدام از چرخ های QX80 سیستم تعلیق مستقلی داشته و با استفاده از هوا به پایداری خودرو یاری می نمایند. همچنین در QX80 از چرخ های 18 اینچی استفاده شده و این قابلیت را نباید نادیده گرفت!

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace یکی از مشهورترین و بهترین خودرو های الکتریکی دنیا است. این محصول برای تبدیل شدن به اسطوره کمپانی جگوار لندرور راستا طولانی در پیش دارد و شاید الکتریکی بودن آن باعث گردد که شما قید آفرود سواری با I-Pace را بزنید!

اما این خودرو را می توان به چرخ های 20 اینچی مجهز کرد و از سیستم تمام چرخ متحرک آن نهایت استفاده را برد! البته زاویه چرخش لاستیک ها در I-Pace بسیار کم بوده و می توان با توجه به الکتریکی بودن و مجهز شدن آن به سیستم تمام چرخ متحرک؛ از این ایراد کوچک گذشت!

جیپ رنه گید 2019

محصولات جیپ برای رانندگی غیرقانونی مناسب بوده و یکی از دلایل شهرت آن ها همین موضوع است! یکی از محصولات مذکور، رنه گیدِ معروف است که پلتفرم آن شباهت های قابل توجهی به فیات پاندا داشته و تقریبا باید آن ها را از نظر ساختار یکسان دانست.

اما رنه گید خودرویی قدرتمند بوده و نسخه Trailhawk آن برای عبور از تپه ها و رودخانه ها بسیار مناسب به نظر می رسد. در این خودرو از سیستم تمام چرخ متحرک استفاده شده و لاستیک هایی 19 اینچی به عبور و مرور بهتر آن در شرایط سخت یاری می نمایند.

کیا سورنتو 2019

کیا سورنتو 2019 را می توان برای شرایط سخت آماده کرد! در حقیقت به اشتراک گذاری یک ویدیو تبلیغاتی از کیا سورنتو در فضای مجازی، ثابت کرد که با انجام چند اصلاح کوچک می توان با کیا سورنتو به آفرود رفت و از رانندگی در شرایط سخت لذت برد!

در همین زمینه یکی از مدیران ارتباطات و بازاریابی کمپانی کیا گفته است که سورنتو قابلیت های غیر منتظره و سودمندی دارد! او برای اثبات سخنان خود به ویدیو های تبلیغاتی این خودروی جذاب اشاره نموده است!

کیا تلوراید 2019

کمپانی کیا پس از مدل سورنتو یک نماینده دیگر به نام تلوراید در لیست ما دارد. سورنتو توانایی های خود را همیشه گسترش داده است و امروزه می توان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد؛ اما تلوراید از همان ابتدا به سیستم چهار چرخ متحرک، با قابلیت کنترل وزن مجهز شده است!

در تلوراید از چرخ های بزرگی استفاده شده و تایر های آن برای رانندگی در جاده های ناهوار و خاکی بسیار مناسب هستند. در حقیقت باید تلوراید را پسر جوانِ سورنتو دانست!

لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس یکی دیگر از کراس اوور های گران قیمت لیست ما است. این خودرو از پیشرانه 641 اسب بخاری و توربوشارژ دوقلو استفاده نموده و به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است. در این خودرو می توان از سه حالت رانندگی در شن، شن و ماسه و برف استفاده کرد. این حالت ها تمرکز راننده را افزایش داده و حقیقا باید اوروس را یکی از بهترین گزینه ها برای عبور از سطوح ناهوار و جاده های خاکی دانست.

لکسوس LX

لکسوس LX واقعا شبیه به یک کراس اوور نبوده و بدنه و شاسی آن ما را به یاد SUV ها می اندازد! اغلب کسانی که به دنبال رانندگی آفرود با یک کراس اوور هستند؛ به سراغ لکسوس LX رفته و از باطن SUV گونه آن لذت می برند.

این خودرو شباهت های فراوانی به لندکروز داشته و ظاهر لوکسی دارد. در LX از سیستم چهار چرخ متحرک و تعلیق مستقل استفاده شده و می توان ارتفاع آن را تا سه اینچ افزایش داد.

مرسدس بنز GLE 2020

سواری بر این خودروی لوکس نزدیک به 60 هزار دلار هزینه دارد. این قیمت باعث می گردد که شما سواری بر GLE را احمقانه بدانید و به سراغ مدل های مختلف لندروور بروید.

ولی GLE به شکل حیرت انگیزی با تمام خودرو های لیست ما رقابت می نماید؛ زیرا به سیستم تعلیق جدید E-Active مجهز شده و از قابلیت های Curve و Rocking Mode برخوردار است. کنترل محور ها در GLE توسط سیستم های مستقلی اجرا شده و به راحتی می توان با GLE از سطوح ناهوار و سنگی عبور کرد!

مرسدس بنز GLS 2020

در ابتدا شاید تصور کنید که امکان رانندگی آفرود با یک خودروی سه ردیفِ و فوق العاده به نام GLS وجود ندارد. ولی GLS 2020 تمام تصورات شما را به چالش می کشد! این خودرو به سیستم E-Active Body Control مجهز شده و از دو سیستم الکتریکی تنظیم هوا و یک سیستم الکتریکی 48 ولتی برخوردار است. تمام سیستم های مذکور باعث می شوند که شما به خوبی در سطوح ناهوار حرکت نموده و از تکنولوژی مرسدس بنز آلمان لذت ببرید!

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت 2018

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت 2018 یکی دیگر از گزینه های جدید برای رانندگی آفرودی است. این خودرو با ارتفاع 8.5 اینچ و سیستم چهار چرخ متحرک در کلاس خود قدرتنمایی نموده و می توان آن را با قیمتی کمتر از سایر خودرو های موجود در لیست ما خریداری کرد.

نیسان پاتفیندر 2019

نیسان در سال 2019 شانس خود را با معرفی مدل جدید خودروی پاتفیندر امتحان نموده است. در این خودرو از روکش اضافی و ویژه بدنه به همراه تایر های 18 اینچی و چهار فصل استفاده شده است. پاتفیندر قطعا بهترین خودروی لیست ما نیست؛ اما باید توجه داشت که خریداران پاتفیندر با پرداخت 6 هزار پوند از توان یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 با توان 284 اسب بخار استفاده خواهند کرد.

رنجروور ایواک 2019

رنجروور ایواک 2019 هم در لیست ما حضور دارد. البته شاید لوکس بودن این خودرو باعث تغییر دیدگاه شما نسبت به محصولات رنجروور و قابلیت های افسانه ای آن ها گردد. ولی ایواک مانند سایر برادران خود بوده و ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر خودرو های لیست ما دارد. در این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده شده و می توان ارتفاع آن را به میزان 19.7 اینچ افزایش داد و تمام خودرو های هم رده ایواک را به چالش کشید!

رولزرویس کالینان 2019

برای خرید مدل 2019 رولزرویس کالینان باید 325 هزار دلار پرداخت کرد. با توجه به قیمت فراوان کالینان قطعا شما نباید انتظار داشته باشید که در هنگام رانندگی در سطوح ناهموار مسئله ای شما را آزار دهد! از ویژگی های کالینان می توان به وجود حالت های کوه نوردی، سنگ و صخره نوری و افزایش 1.5 اینچی ارتفاع اشاره نمود!

سوبارو Outback 2020

سوبارو Outback یکی از بهترین گزینه های موجود در لیست ما است. این خودرو از توان یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ با قدرت 260 اسب بخار استفاده نموده و استحکام و پایداری آن نسبت به سایر برادرانش حدود 70 درصد افزایش داشته است. در Outback می توان ارتفاع را به 8.7 اینچ رسانده و از dubbed X-Mode استفاده کرد.

تویوتا RAV4، 2019

تویوتا RAV4 یکی از معروف ترین خودرو های حاضر در لیست ما بوده و مدل جدید آن گزینه مناسبی برای عبور از سطوح ناهوار است. تویوتا RAV4 جدید به سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند تویوتا مجهز شده و می توان آن را در هنگام عبور از سراشیبی های تند و تیز کنترل کرد. ارتفاع RAV4 را می توان به 8.6 اینچ رساند و از تایر های 19 اینچی با دوام آن برای عبور از سطوح مختلف استفاده کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: برترین ها
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27824

به "20 کراس اوور بی نظیر و جدید برای آفرودباز ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 کراس اوور بی نظیر و جدید برای آفرودباز ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید