10 تا بهترین پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید 2020 کدام است ؟

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید

امروزه با پیشرفت فناوری چاپ دیجیتال و نیاز روزافزون به استفاده از پرینترها در خانه و اداره، پرینترهای چندکاره گوناگونی در بازار یافت می شوند و برندهای مختلفی به تولید این نوع از پرینترها می پردازند. منظور از چندکاره بودن این نوع از پرینترها این است که علاوه بر چاپ مدارک و اسناد، امکان اسکن، کپی و در برخی موارد، فکس را نیز در اختیار کاربر قرار می دهند. پرینترهای چندکاره موجود در بازار یا لیزری هستند و یا جوهرافشان. پرینترهای چندکاره لیزری خود به دو دسته رنگی و سیاه و سفید تقسیم می شوند. در ادامه، به بررسی 3 نمونه از بهترین پرینترهای چندکاره لیزری سیاه و سفید خواهیم پرداخت.

10 تا بهترین پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید 2020 کدام است ؟

1- پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید hp مدل LaserJet Pro MFP M130a

پرینتر LaserJet Pro MFP M130a از جمله پرینترهای چندکاره لیزری شرکت hp است که علاوه بر چاپ، قابلیت اسکن و کپی را نیز دارد.

ابعاد این پرینتر، 387 × 482 × 398 میلی متر و وزن آن برابر با 1/9 کیلوگرم است و یکی از کوچک ترین پرینترهای چندکاره لیزری موجود در بازار محسوب می شود.

از پرینتر چندکاره LaserJet Pro MFP M130a بیشتر برای چاپ متن استفاده می شود و به دلیل داشتن رزولوشن چاپ 600 × 600 dpi، گزینه مناسبی برای چاپ عکس به حساب نمی آید.

حافظه این پرینتر، 128 مگابایت است و از پردازنده 600 مگاهرتزی بهره می برد.

سرعت چاپ سیاه و سفید آن، حداکثر 22 برگ در دقیقه است و قابلیت چاپ دو رو و بدون حاشیه را ندارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مدل از پرینترهای شرکت hp، ظرفیت بالای سینی ورودی است که برابر با 150 برگ است و این پرینتر را تبدیل به گزینه عالی برای مصارف شخصی و استفاده در اداره های کوچک می کند. این پرینتر همچنین مجهز به صفحه نمایش و کلیدهای کنترلی و چراغ های اعلان است و همین ویژگی موجب شده تا استفاده از پرینتر LaserJet Pro MFP M130a برای کاربر آسان باشد.

نوع صفحه نمایش آن، ICON LCD است که ارقام را بزرگ و خوانا نشان می دهد.

تعداد پیشنهادی چاپ برگ این پرینتر در هر ماه، 150 تا 1500 برگ است.

کیفیت اسکن این دستگاه نیز در حد کپی و چاپ آن است.

از جمله نقاط ضعف پرینتر LaserJet Pro MFP M130a می توان به این موضوع اشاره کرد که دستگاه تنها از طریق درگاه USB 2.0 به کامپیوتر وصل می شود و تنها ارتباط کابلی دارد. علاوه بر این، نداشتن تغذیه اتوماتیک ADF نیز از دیگر نقاط ضعف این پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید شرکت HP است.

2- پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید hp مدل LaserJet Pro MFP M130fw

پرینتر hp مدل LaserJet Pro MFP M130fw یک پرینتر چهارکاره است که قابلیت چاپ، اسکن، کپی و فکس را دارد. این محصول شرکت HP از تکنولوژی چاپ لیزری بهره می برد.

ابعاد این پرینتر 5/279 × 6/288 × 1/423 میلی متر است و وزنی معادل با 6/7 کیلوگرم دارد که نسبت به ابعادش، پرینتر نسبتا سبکی محسوب می شود.

سرعت چاپ سیاه و سفید این پرینتر، 23 صفحه در دقیقه است و رزولوشن چاپ و کپی آن، 600 × 600 dpi می باشد.

پرینتر hp مدل LaserJet Pro MFP M130fw با داشتن پردازنده 600 مگاهرتزی و حافظه 256 مگابایتی، یکی از بهترین پرینترهای شرکت hp محسوب می شود.

از نکات مثبت این پرینتر، سرعت بالای چاپ است که در هر دقیقه، امکان چاپ 23 برگ را برای کاربر فراهم می سازد.

این پرینتر نیز مانند محصول قبل، قابلیت چاپ دو رو و بدون حاشیه را ندارد ولی دارای تغذیه اتوماتیک ADF است که به انجام کارها سرعت می دهد.

یکی از نقاط قوت پرینتر hp مدل LaserJet Pro MFP M130fw این است که علاوه بر درگاه USB 2.0، امکان اتصال بی سیم و بدون نیاز به کابل نیز برای این پرینتر در نظر گرفته شده است.

ظرفیت سینی این پرینتر، 150 برگ است و به منظور افزایش طول عمر دستگاه، تعداد چاپ ماهیانه آن 150 تا 1500 برگ پیشنهاد می شود.

کیفیت اسکن این پرینتر نیز در حد کپی و چاپ است و اسناد تک رنگ را با رزولوشن 1200 dpi اسکن می کند. این پرینتر چندکاره امکان کپی 23 برگ در هر دقیقه را دارد و با استفاده از آن می توان 99 برگ متوالی را کپی کرد.

پرینتر LaserJet Pro MFP M130fw مجهز به یک صفحه نمایش LCD 7/2 اینچی است که به خاطر داشتن پنل لمسی، کار کردن با آن بسیار آسان است. این پرینتر گزینه عالی برای مصرف خانگی و اداری با حجم کاری کم به شمار می رود.

3- پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید کانن مدل i-SENSYS MF3010

پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید MF3010، محصول شرکت کانن است که با قیمت مناسبی در بازار عرضه شده است.

ابعاد این محصول شرکت کانن نسبتاً کوچک است و فضای کمی را بر روی میز کار اشغال می کند.

پرینتر چندکاره کانن مدل MF3010 علاوه بر چاپ، قابلیت اسکن و کپی را نیز دارد. حافظه این دستگاه، 64 مگابایت است و رزولوشن چاپ، کپی و اسکن آن، 600 × 600 dpi در نظر گرفته شده است.

یکی از نقاط ضعف پرینتر MF3010، عدم امکان چاپ دو روست.

ظرفیت سینی کاغذ آن، 150 برگ است و در هر دقیقه حداکثر 18 صفحه چاپ می کند؛ این پرینتر از سرعت چاپ بالایی برخوردار است و در کمتر از 8 ثانیه، اولین برگ چاپ می شود. سرعت کپی این محصول نیز حداکثر 18 صفحه در دقیقه با حداکثر تعداد کپی 1 برگ تا 99 برگ است؛ به گونه ای که کپی یک برگ در کمتر از 12 ثانیه انجام می شود.

پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید MF3010 به یک صفحه نمایش 16 کاراکتری مجهز است اما به منظور اتصال به کامپیوتر تنها از اتصال کابلی (اتصال درگاه USB 2.0) استفاده می کند و امکان اتصال بی سیم ندارد. علاوه بر این، این محصول شرکت کانن، تغذیه اتوماتیک ADF ندارد. یکی دیگر از نقاط ضعف پرینتر MF3010 این است که هنگام کار کردن کمی صدا تولید می کند.

از جمله نقاط قوت این پرینتر، قدرت و کیفیت بالای چاپ متون است؛ به گونه ای که حتی فونت کوچک 5 نیز پس از چاپ با پرینتر MF3010 کاملاً خوانا است. این پرینتر با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت پایین عرضه در بازار، گزینه عالی برای مصارف خانگی به شمار می رود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93412

به "10 تا بهترین پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید 2020 کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا بهترین پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید 2020 کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید