یلدا منتظر اجلاس 1400 ، ایران 4 پرونده سال آینده ارایه می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری نشست هایی مشترک و رایزنی های هیات ایرانی حاضر در بیست و چهارمین اجلاس کمیته میراث بشری ناملموس یونسکو با هدف تهیه پرونده های مشترک ناملموس با دیگر کشورهای عضو اطلاع داد.

یلدا منتظر اجلاس 1400 ، ایران 4 پرونده سال آینده ارایه می نماید

محمد حسن طالبیان با بیان این که در حاشیه نشست 24 ام کمیته میراث بشری ناملموس یونسکو رایزنی های فرهنگی بین المللی برای تهیه پرونده های مشترک با کشورهای ترکیه، روسیه، عراق، آذربایجان، تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان و افغانستان اجرا شده است، به خبرنگاران شرح داد: تهیه پرونده های مشترک میراث ناملموس با کشورهای همسایه در اولویت برنامه های ثبت جهانی میراث ناملموس وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واقع شده است.

او با اشاره به این که سهمیه ملی کشورهای عضو کنوانسیون پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس برای ثبت جهانی محدود به یک پرونده برای هر دو سال است، افزود: راهبرد ما تاکید بر تهیه پرونده های مشترک است.

وی تهیه پرونده های مشترک میراث بشری ناملموس با دیگر کشورها را عاملی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی ایران دانست.

یلدا به اجلاس 1400 می رسد

مصطفی پورعلی - مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی این وزارتخانه - نیز درباره نتایج این رایزنی ها گفت: بر اساس هماهنگی ها و اقدامات اجرا شده، قرار شد تا چهار پرونده مشترک برای اجلاس میراث ناملموس که سال آینده برگزار می گردد، از سوی ایران همراه با دیگر کشورها به یونسکو ارائه شوند.

او شرح داد: پرونده مینیاتور به صورت مشترک با کشورهای ترکیه، آذربایجان و ازبکستان، پرونده جشن مهرگان به صورت مشترک با کشور تاجیکستان، آیین زیارت کلیسای تادیوس مقدس به صورت پرونده ای مشترک با کشور ارمنستان و هنر ساختن و نواختن عود به صورت مشترک با کشور سوریه آنالیز می شوند که این پرونده ها ابتدای امسال به یونسکو ارسال شده اند.

وی همچنین از ارائه پرونده یلدا به کمیته میراث ناملموس بشری یونسکو برای اجلاسِ میراث ناملموس یونسکو در دو سال آینده (1400شمسی) اطلاع داد.

در بیست و چهارمین اجلاس میراث ناملموس یونسکو که در روزهای گذشته در بوگاتو کلمبیا برگزار گردید، کشورمان چهاردهمین اثر ناملموس خود یعنی مهارت ساختن و نواختن دوتار را در فهرست میراث جهانی ناملموس به ثبت رساند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63362

به "یلدا منتظر اجلاس 1400 ، ایران 4 پرونده سال آینده ارایه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یلدا منتظر اجلاس 1400 ، ایران 4 پرونده سال آینده ارایه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید