چهار بنای تاریخی در ارگ بم مرمت می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از مرمت همزمان چهار بنای تاریخی در ارگ بم اطلاع داد.

چهار بنای تاریخی در ارگ بم مرمت می گردد

ایرنا: مجتبی شفیعی اضافه کرد: هم اکنون مرمت و بازسازی مدرسه میرزا نعیم، کاروانسرا، مسجد جامع و اصطبل ارگ تاریخی بم از محل اعتبارات استانی و به شیوه پیمانی با نظارت کارشناسان پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن در حال اجرا است.

وی بیان نمود: طی این فاز مرمتی بخشهایی که در زلزله سال 1382 آسیب دیده بود براساس طرح مرمتی مصوب مورد مرمت قرار می گیرند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه های مرمتی مذکور نزدیک به 40 درصد است، توضیح داد: این سومین مرتبه ای است که عملیات مرمت در ارگ بم به شیوه پیمانی و به وسیله به کارگیری پیمانکاران دارای رتبه مرمت آثار تاریخی انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه تیم کادر امانی پایگاه میراث جهانی بم مطابق برنامه های از پیش معین شده در سایر بخش های این بنای تاریخی نیز مشغول به مرمت و بازسازی می باشند، اعلام کرد: پس از گذشت قریب به 16 سال از زلزله بم، بیش از 70درصد این بنای تاریخی مرمت و بازسازی شده است.

ارگ بم در نزدیکی شهر بم و در جنوب شرقی در حاشیه کویر لوت واقع شده که با قرار دریافت در سر راه ابریشم روزگار پر رونقی را تجربه و در طول تاریخ همیشه به عنوان حصاری مستحکم از شرق ایران زمین محافظت نموده است.

این بنا در سال 1345، با شماره 519 در فهرست میراث ملی به ثبت رسید و به عنوان یکی از مقاصد اصلی و مهم گردشگران داخلی و خارجی بشمار می آید.

شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری شرق کرمان واقع شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44376

به "چهار بنای تاریخی در ارگ بم مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار بنای تاریخی در ارگ بم مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید