چتر حمایت از شرکت های خلاق گسترده تر خواهد شد

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز گفت: با هدف توسعه زیست بوم شرکت های خلاق و فرهنگی حمایت های بیشتری از این شرکت ها خواهد شد.

چتر حمایت از شرکت های خلاق گسترده تر خواهد شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در نشست آشنایی با خدمات برنامه زیست بوم شرکت های خلاق و دستگاه های اجرایی ، ضمن تاکید بر گسترش حمایت از شرکت های خلاق و فرهنگی، به شرح جزئیات برنامه پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از زیست بوم صنایع خلاق پرداخت.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز با اشاره به کوشش های انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: حسب وظایفی که توسط قانون برای نهاد های مختلف به ویژه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است، در این معاونت یک برنامه محوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود دارد. بر این اساس یک بسته حمایتی کامل برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

سید محمد حسین سجادی نیری در ادامه اضافه کرد: نکته اصلی، اما این موضوع است که شرکت های دانش بنیان تنها محور شکل گیری یک اقتصاد دانش بنیان و پویا نیستند. شرکت ها و مجموعه های دیگری نیز وجود دارند که نوآور هستند، هر چند ممکن است این نوآوری لزوماً منجر به خلق فناوری برتر نگردد، اما این شرکت ها نیز نقشی کلیدی در تکوین و رشد یک اقتصاد دانش بنیان ایفا می نمایند. به همین خاطر لازم دیده شد که یک برنامه مکمل به موازات برنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان برای حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی، تدوین گردد.

نقش کلیدی شرکت های خلاق

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، نقش شرکت های خلاق در کشور های توسعه یافته را کلیدی خواند وگفت: در زیست بوم شرکت های خلاق، در گام اول برنامه ای با سه گروه شرکت مختلف تدوین شد. گروه اول استارتاپ ها و شرکت های خدماتی آی تی محوری هستند که مورد حمایت برنامه شرکت های دانش بنیان قرار نمی گیرند. گروه دوم، شرکت های هستند که در صنایع فرهنگی مشغول به فعالیت هستند و گروه سوم نیز شرکت های هستند که در کسب کار های مرتبط با گیاهان دارویی و طب سنتی اشتغال دارند.

رئیس برنامه زیست بوم شرکت های خلاق کشور در ادامه بیان نمود: یکی از رویکرد های اصلی این برنامه این است که با حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی نوعی فرایند هویت بخشی انجام گیرد. این هویت بخشی باعث می گردد که برای مثال زمانی که شرکتی تحت عنوان شرکت خلاق شناسایی می گردد، دسترسی آسان تری به بعضی خدمات و سرویس های ارائه شده از سوی نهاد ها و دستگاه های مختلف داشته باشد.

سجادی نیری با اشاره به جزئیات بعضی کوشش های انجام شده جهت گسترش چتر حمایتی زیست بوم شرکت های خلاق و فرهنگی، اظهار کرد: برای شناسایی شرکت های خواستار برخورداری از خدمات مختلف ارائه شده، مبادی مختلفی تعریف شده است. شتاب دهنده ها، جشنواره های معتبر (که بیش از سه دوره برگزار شده اند)، .. و بعضی دیگر از مراکز به عنوان مبادی شناسایی شرکت های حائز شرایط شرکت خلاق، شناخته می شوند، همچنین 4 ستاد مستقر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شامل: ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی و ستاد توسعه علوم و فناری گیاهان دارویی و طب سنتی می باشند.

سید محمد حسین سجادی نیری با اشاره به وجود نزدیک به 60 مبادی شناسایی صنایع خلاق و فرهنگی در کشور گفت: غیر از این مبادی، شرکت ها به صورت مستقیم نیز می توانند در سامانه تعیین شده به همین منظور ثبت نام نمایند و مراحل شناسایی به عنوان یک شرکت خلاق و فرهنگی را بگذرانند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62108

به "چتر حمایت از شرکت های خلاق گسترده تر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چتر حمایت از شرکت های خلاق گسترده تر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید