پنج هاب پستی جدید در کشورفعال شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در گذشته ایران تنها یک هاب (قطب) پستی داشت، اما به تازگی پنج هاب پستی دیگر در کشور راه اندازی شد.

پنج هاب پستی جدید در کشورفعال شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شرکت ملی پست، حسین نعمتی مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: افزایش ظرفیت و حجم مرسولات پستی طی ماه های اخیر موجب راه اندازی هاب های جدید با هدف افزایش سرعت جابجایی، بهبود کیفیت مرسولات و کمک به اشتغالزایی در کشور و ایجاد حداقل یکصد فرصت شغلی، شد.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شده به ویژه شیوع ویروس کرونا، استقبال مردم نسبت به ارسال بسته و امانت افزایش یافته است. به همین دلیل نیاز به توسعه ظرفیت پست موجب شد از سه ماه پیش، بحث های مطالعاتی و فراهم آوردن مقدمات این کار انجام شود.

رئیس هیئت مدیره با تأکید بر اینکه در گذشته مرکز تجزیه و مبادلات پستی واقع در چهارراه لشگر، تنها هاب پستی کشور بود و مرسولات از تمام نقاط ایران به تهران می آمد و از آن جا توزیع می شد، افزود: به همین دلیل فشار زیادی به این مرکز وارد می شد، اما دو هفته قبل با ظرفیت های خوبی که در برخی استان های کشور وجود داشت، تصمیم گرفتیم بار ترافیکی افزایش مرسولات را در کشور و به صورت منطقه ای تقسیم کنیم.

نعمتی گفت: برای این کار چهار استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، همدان و اصفهان به عنوان هاب پستی به ظرفیت شرکت ملی پست کشور اضافه شد و از چند روز قبل فعالیت خود را آغاز کردند که این شهرها با استان های اطراف خود همکاری پستی دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در آینده یک هاب دیگر به هاب های پستی اضافه نموده می شود، زیرا که شمار مرسولات رو به افزایش است، ادامه داد: البته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این خصوص مطالعاتی اجرا شده بود که بر اساس آن 9 هاب می توان در کشور راه اندازی کرد؛ اما در حال حاضر با فعال کردن این پنج هاب، جوابگوی نیاز های مردم هستیم.

نعمتی گفت: ما روزانه 100 هزار مرسوله تنها در تهران داریم و با ظرفیت ایجاد شده در چهار استان یادشده، تعداد مرسولات آن ها نیز به 50 هزار رسیده است که پیش بینی می کنیم با راه افتادن هاب های جدید، گامی مؤثر در راستای تأمین رضایت شهروندان که همانا افزایش سرعت و بهبود کیفیت است، برداشته شود.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103733

به "پنج هاب پستی جدید در کشورفعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج هاب پستی جدید در کشورفعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید