سرانجام برداشت برنج در گیلان، بیش از یک میلیون تُن شلتوک برداشت شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، لیلا بذرکار بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام برداشت برنج از شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: براساس آمارها در امسال شالیکاران گیلانی یک میلیون و 100 هزار تُن شلتوک از اراضی شالیزاری گیلان برداشت شد.

سرانجام برداشت برنج در گیلان، بیش از یک میلیون تُن شلتوک برداشت شد

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی های انجام گردیده از این میزان 750 هزار تُن برنج سفید استحصال می گردد، اضافه کرد: تاکنون 350 هزار تُن برنج سفید در شالیکوبی های گیلان از شلتوک های برداشت گردیده استحصال گردیده است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه این استان دارای 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: 190 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه و 48 هزار هکتار نیز به صورت دستی برداشت گردیده است.

وی همچنین به بیشترین رقم های برنج کشت گردیده در استان گیلان اشاره و توضیح داد: هاشمی و علی کاظمی بیشترین ارقام برنج کشت گردیده توسط شالیکاران گیلانی بوده است.

بذرکار همچنین با بیان اینکه گیلان بعد از استان مازندران دومین فراوری کننده برنج درکشور محسوب می گردد، گفت: این استان 40 درصد برنج کشور را فراوری می نماید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3060

به "سرانجام برداشت برنج در گیلان، بیش از یک میلیون تُن شلتوک برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام برداشت برنج در گیلان، بیش از یک میلیون تُن شلتوک برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید