پاسخگویی به 115نیاز فناورانه واحدهای صنعتی حوزه صنایع غذایی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور آشنایی با عملکرد و فعالیت های مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از این مؤسسه بازدید کرد.

پاسخگویی به 115نیاز فناورانه واحدهای صنعتی حوزه صنایع غذایی

دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف، صنعت غذا را با توجه به اهمیت موضوعات سلامت، ایمنی و امنیت غذایی مهمترین صنعت کشور قلمداد کرد و اضافه نمود: این صنعت به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است و وزارت علوم از ارتقاء صندلی این موسسه حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وی با بیان اینکه بیشتر قریب به اتفاق مراکز پژوهشی در کشور وابسته به دانشگاه ها هستند ادامه داد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تنها موسسه پژوهشی مستقل کشور در حوزه غذا است که وابسته به وزارت عتف فعالیت می نماید و این امر نشان دهنده توجه ویژه این وزارت به بحث پژوهش در صنعت غذا است.

رحیمی شعرباف بیان نمود: وزارت علوم بر حمایت از این موسسه تاکید دارد و در مقابل وظیفه این مرکز پژوهشی تحکیم صندلی خود در بین فراوری کنندگان صنایع غذایی است.

وی مشارکت بیرونی 96 درصدی در قراردادهای پژوهشی این موسسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمرکز بیشتر بر پژوهش های تقاضا محور نکته ای کلیدی در عملکرد موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به شمار می رود و خوشبختانه این موسسه تا به امروز عملکرد قابل توجهی داشته که با توجه به گستردگی صنعت غذا باید کوشش بیشتری نسبت به برطرف مسائل صنعت غذا و چالش های پیش روی کشور داشته باشد.

دکتر قدیر رجب زاده، رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز در این بازدید بیان نمود: شناسایی چالش های ملی در بحث ایمنی و امنیت غذایی و ارائه راهکارهای برون رفت از بحران های موجود، شامل طراحی جیره های غذایی در شرایط بحران، کاهش ضایعات مواد غذایی، ارائه دانش فنی فراوری مواد اولیه در صنایع غذایی با هدف کاهش وابستگی از جمله مهمترین اقدامات این موسسه در سال های اخیر بوده است.

وی ضمن اشاره به پاسخگویی به نیازهای فناورانه 115 واحد صنعتی و سازمان اجرایی در این موسسه در بازه زمانی 98-97، بیان نمود که تعاملات موسسه و صنعت غذا در قالب همکاری با واحدهای تحقیق و توسعه، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و ارائه دانش فنی، ارائه خدمات آزمایشگاهی، ارائه خدمات آموزشی و دانش افزایی و ارائه خدمات مشاوره ای صورت می گیرد.

شایان ذکر است دکتر رضا نقی زاده، مشاور معاون پژوهش و فناوری و دکتر محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر رحیمی را در این سفر همراهی کردند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115623

به "پاسخگویی به 115نیاز فناورانه واحدهای صنعتی حوزه صنایع غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخگویی به 115نیاز فناورانه واحدهای صنعتی حوزه صنایع غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید