استادیوم آزادی برترین مجموعه ورزشی منطقه آسیای مرکزی و جنوبی از نگاه AFC

به گزارش مجله سرگرمی، بدنبال سرانجام زمان رای گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) برای انتخاب برترین استادیوم منطقه آسیای مرکزی و جنوبی، استادیوم آزادی تهران با کسب بیشترین آراء برترین استادیوم این منطقه لقب گرفت.

استادیوم آزادی برترین مجموعه ورزشی منطقه آسیای مرکزی و جنوبی از نگاه AFC

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، ای اف سی در گزارش خود در این خصوص این استادیوم نوشت: استادیوم آزادی که به عنوان میزبان اصلی بازی های آسیایی 1974 تهران ساخته شد، استادیوم خانگی تیم ملی ایران و دو غول پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس است.

ساختار کاسه مانند این استادیوم که به ایجاد جوی پرسر و صدا و اغلب ترسناک در آن یاری می نماید، در میان مجموعه ورزشی آزادی واقع شده است؛ مجموعه ای که مرکز ورزش های آبی و چندین مجموعه ورزشی دیگر را در دل خود جای داده است.

آزادی که در سال 1971 افتتاح شد رکورد پرتماشاگرترین میزبانی خود را در سپتامبر 1997 و با استقبال از 120 هزار طرفدار در جریان ملاقات انتخابی جام جهانی 98 مابین تیم ملی ایران و عربستان که با تساوی یک بر یک به اتمام رسید، برجای گذاشت.

این استادیوم در آوریل 2015 رکورد بیشترین تماشاگر را در لیگ قهرمانان آسیا با میزبانی از 100 هزار طرفدار در جریان ملاقات تیم های پرسپولیس و النصر عربستان به جای گذاشت.

این رکورد علاوه بر این در جریان ملاقات پرسپولیس برابر تیم های بنیادکار ازبکستان و الهلال عربستان بار دیگر ثبت شد.

استادیوم آزادی همچنین میزبانی چند ملاقات معتبر آسیایی از جمله فینال کاپ 1976 آسیا را برعهده داشته است؛ ملاقاتی که علی پروین تک گل جدال برابر کویت را برای ایران به ثمر نشاند.

آزادی در سال 2018 نخستین میزبانی خود را از فینال لیگ قهرمانان آسیا با ملاقات پرسپولیس برابر کاشیما آنتلرز ژاپن تجربه کرد؛ ملاقاتی که با تساوی بدون گل به اتمام رسید و در مجموع دو ملاقات رفت و برگشت تیم ژاپنی جام قهرمانی را بالای سر برد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93314

به "استادیوم آزادی برترین مجموعه ورزشی منطقه آسیای مرکزی و جنوبی از نگاه AFC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم آزادی برترین مجموعه ورزشی منطقه آسیای مرکزی و جنوبی از نگاه AFC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید