واکنش گسترده جهانی به ایجاد کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران

به گزارش مجله سرگرمی، راه اندازی کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران (SPV) بازتاب گسترده در میان مقامات سیاسی دنیا داشت.

واکنش گسترده جهانی به ایجاد کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران

به گزارش ، راه اندازی کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران (SPV) بازتاب گسترده در میان مقامات سیاسی دنیا داشت.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اس پی وی گامی مهم و ضروری برای ادامه اجرایی سازی کامل توافق اتمی با ایران است.

وی تاکید نمود: شما خبر خوبی را از همکاران من در آلمان، فرانسه و انگلیس درباره ایجاد اس پی وی (کانال ویژه اقتصادی برای تسهیل تجارت با ایران) شنیدید.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در این رابطه صحبت کرد. شما بیانیه رسمی من را خواهید دید. من از برداشته شدن این گام استقبال می کنم. این گامی مثبت از طرف فرانسه، آلمان و انگلیس است. من از آن بسیار استقبال می کنم. من معتقدم که این موضوعی مهم و ضروری برای ادامه اجرایی سازی کامل توافق اتمی با ایران است.

یک مقام روسی در واکنش به راه اندازی کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران گفت مسکو فعالانه با کشورهای اروپایی برای اطمینان حاصل کردن از اجرای پیروز مکانیسم تجارت با ایران همکاری خواهد نمود.

میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران نیز طی پیغامی در توئیتر به زبان های انگلیسی و فارسی نوشت:SPV خلق شد و INSTEX نام دارد و نشانگر ابزاری براى حمایت از مبادلات تجارى است و تجارت مشروع با ایران را تسهیل خواهد نمود.

یک دیپلمات اروپایی نیز به رویترز گفت: ابزار پشتیبان مبادلات تجاری (اینس تکس) تغییر محسوسی در اوضاع ایجاد نخواهد نمود، اما یک پیغام مهم سیاسی است که به ایران نشان دهیم مصمم به حفظ برجام هستیم. همچنین می خواهیم به ایالات متحده نشان دهیم ما علی رغم تحریم های فراسرزمینی آنها از منافعمان دفاع می کنیم.

شورای آتلانتیکنیز در گزارشی نوشت spv اروپایی ها شبیه کانال حقوق بشری است که آمریکا در دوران گفتگوهای هسته ای ایجاد نموده بود. این سازوکار اروپا چالشی برای تحریم های آمریکا ایجاد نمی کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11633

به "واکنش گسترده جهانی به ایجاد کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش گسترده جهانی به ایجاد کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید