واقعیاتی که نگاهتان را به دنیا تغییر می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، هر چقدر دایره المعارف و کتاب های علمی خوانده باشید واقعیات جالبی هستند هستند که هنوز از آن ها آگاه نیستید. به عنوان مثال آیا می دانستید خفاش ها می توانند با هم ارتباط برقرار کنند؟ یا مورچه ها چند ساعت در روز می خوابند؟ در ادامه با واقعیاتی که نگاهتان را به دنیا تغییر می دهد آشنا شوید.

واقعیاتی که نگاهتان را به دنیا تغییر می دهد

نیروهای ارتشی چین برای صاف ایستادن در یقه لباس خود یک عدد سوزن نصب می کنند.

تنها 2 قسمت از بدن در تمام عمر رشد می کند: بینی و گوش ها

مورچه ها هر 12 ساعت 8 ساعت استراحت می کنند و مغز مورچه های کارگر حتی در حال خواب هم فعال است.

محققان دریافته اند که خفاش ها می دانند چگونه با هم ارتباط برقرار کنند و اغلب با هم گفتگو و مشاجره می کنند.

وقتی شخصی که دوستش دارید شما را رد می کند واکنش مغز به این اتفاق درست مثل واکنشی است که به درد جسمی دارد.

در سال 2017 اتفاق جالبی در سانتا کلارا افتاد. دزدها ردیاب های جی پی اس را از کمپانی Roambee دزدیدند. البته که برای چنین شرکتی ردیابی و پیدا کردن دزدها نباید کار سختی باشد. به همین دلیل بعد از چندین ساعت دزدها دستگیر شدند.

مالاریا حدود 50 بیلیون انسان را از زمان وجود بشریت کشته است و به گفته متخصصین آمار از زمان وجود کره زمین 100 بیلیون انسان در این سیاره متولد شده است.

کلمه بلوتوث از واژه انگلیسی Blåtand گرفته شده است و معنی آن به هلندی دندان آبی است. هارالد بلوتوث نام مستعار پادشاه وایکینگ ها بود که در قرن 10 در دانمارک زندگی می کرد. از خدمت های بزرگی که این پادشاه کرد متحد کردن چند قبیله دشمن و تبدیل آن ها به یک پادشاهی بود. به نظر می رسد بلوتوث هم همین کار را با پروتکل های ارتباطی انجام می دهد و آن ها را در یک استاندارد دنیای پیوند می دهد. به طور کلی لوگوی بلوتوث از ترکیب 2 نشانه اسکاندیناویایی Hagall (ᚼ) و Bjarkan (ᛒ) گرفته شده است.

آکی هیتو امپراطور کنونی ژاپن تصمیم دارد در سال 2019 از امپراطوری کناره گیری کرده و آن را به وارثش واگذار کند و این نخستین کناره گیری داوطلبه در تاریخ امپراطوری ژاپن است.

برنج برای رشد کردن نیازی به آب ندارد. آب موجود در شالیزارهای برنج به این علت است که مانع رشد علف های هرز می شود. تغذیه نیمی از جمعیت دنیا برنج است.

در تاریخ بیست و چهار می سال 1987 پنجاهمین سالروز ساخت پل گلدن بریج جشن گرفته شد و در این جشن 300 هزار نفر روی پل رفته و ساعت ها ماندند. به همین دلیل قسمت میانی پل حدود 2 متر فرو رفت. 500 هزار نفر دیگر تصمیم داشتند روی پل بروند اما به دلایل امنیتی جلوی آن ها گرفته شد.

russiaro.ir: تور روسیه ارزان قیمت | تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز | مجله خبری و تحلیلی سبزوار امروز

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

منبع: بدونیم
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51288

به "واقعیاتی که نگاهتان را به دنیا تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیاتی که نگاهتان را به دنیا تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید