هشدار شرکت فولکس واگن درباره عواقب تشدید مناقشات تجاری با آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس شرکت فولکس واگن آلمان درباره عواقب اجرایی شدن تهدیدات تعرفه ای ترامپ علیه صنعت خودروی اروپا هشدار داده است.

هشدار شرکت فولکس واگن درباره عواقب تشدید مناقشات تجاری با آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا در معرض خطر تشدید قرار گرفته است.

در این شرایط هربرت دییس، رئیس شرکت فولکس واگن آلمان درباره هزینه های میلیاردی در صورت اجرایی شدن تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا از طرف ترامپ هشدار داده و گفت جبران این خسارت ها بسیار سخت است. به گفته وی در بدترین مورد در صورت اجرای تعرفه 25 درصد بر واردات خودروی اروپا احتمالا دو تا 3 میلیارد یورو به ما هزینه وارد می گردد.

وی اضافه نمود: این مسئله همچنین عواقبی برای اشتغال دارد که این یک تهدید واقعی است که ما با همه نیرو کوشش می کنیم از آن جلوگیری به عمل آوریم.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا قرار است در روزهای آینده در واشنگتن درباره نزدیکی در مناقشات تجاری با مقامات آمریکایی دیدار و تبادل نظر کند. موضوع این تبادل نظرها اجرای برنامه های مشترک رئیس جمهور آمریکا و رئیس کمیسیون اروپایی در این باره است. یونکر و ترامپ در ماه جولای توافق کردند که درباره کاهش تعرفه های صنعتی و دیگر موانع تجاری کار نمایند.

بر اساس این توافق نامه در حالی که مذاکرات دراین باره در حال اجرا است هیچ گونه تعرفه گمرکی جدیدی نباید اعمال گردد.

اتحادیه اروپا اخیرا و در آستانه مذاکرات برای حل مناقشات تجاری واشنگتن را در صورت اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات صنعتی اروپا به اقدامات متقابل تهدید نموده است.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا اخیرا در اظهاراتی در این باره گفته است که اگر ترامپ تصمیم خود برای اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر صنعت خودروی اروپا را عملی کند اتحادیه اروپا هم مذاکرات با واشنگتن را متوقف نموده و به اقدامات متقابل روی می آورد. به گفته وی در این صورت کمیسیون اروپایی به سرعت لیستی از تولیدات آمریکایی را منتشر می نماید که اتحادیه اروپا علیه آن تعرفه های گمرکی بالایی را اعمال می نماید. در این راستا حمایت کامل از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد.

مالمستروم در عین حال ابراز خوش بینی کرد که مذاکرات تجاری با آمریکا پیشرفت خواهد داشت و دستیابی به نتیجه ای در این راستا در امسال میلادی امکان پذیر است. اما طبیعتاً این به آمادگی عمل هر دو طرف بستگی دارد.

اخیراً یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم در اظهاراتی با تأکید بر اینکه انتظار ندارد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای آینده تعرفه های گمرکی بالایی روی تولیدات خودروی اروپایی قرار دهد هم زمان این مسئله را آشکار کرد که اتحادیه اروپا اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت اگر ترامپ به ابزار تعرفه های تنبیهی روی آورد.

وی در این باره گفته است که این مسئله واضح است که اگر وی خلف وعده کند ما هم دیگر خود را به خرید سویا و گاز مایع بیشتر از آمریکا متعهد احساس نمی کنیم.

وزارت بازرگانی آمریکا اخیراً یک گزارش ارزیابی درباره تهدیدات امنیت ملی به وسیله واردات خودرو از اروپا را به ترامپ ارائه داد، بر این اساس ترامپ حدود 90 روز زمان دارد تا درباره تعرفه های گمرکی بالا روی واردات خودرو از اروپا تصمیم بگیرد.

بر اساس گزارش های منتشرشده وزارت بازرگانی آمریکا به این نتیجه رسیده است که واردات خودرو از اتحادیه اروپا امنیت ملی آمریکا را تهدید می نماید، به خصوص اظهارات اخیر ترامپ این تصور را ایجاد می نماید که وی علیه اتحادیه اروپا در این باره تصمیم گیری کند، در واقع رئیس جمهور آمریکا وعده داده است که ابتدا طرح تعرفه های گمرکی بیشتر را کنار بگذارد و درباره برداشتن موانع تجاری با اتحادیه اروپا مذاکره کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14461

به "هشدار شرکت فولکس واگن درباره عواقب تشدید مناقشات تجاری با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شرکت فولکس واگن درباره عواقب تشدید مناقشات تجاری با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید