نجیب رزاق به پولشویی و سوءاستفاده متهم شد

به گزارش مجله سرگرمی، دادستان های مالزیایی امروز پنج شنبه نخست وزیر سابق این کشور را در 21 فقره پولشویی و چهار فقره سوءاستفاده از قدرت متهم کردند. نجیب 64 ساله به برداشت میلیاردها دلار از یک صندوق مالی دولتی متهم است که از این مبلغ بیش از 500 میلیون دلار آن به حساب بانکی او واریز گردیده است.

نجیب رزاق به پولشویی و سوءاستفاده متهم شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، با این اتهامات شمار اتهاماتی که به نجیب رزاق، نخست وزیر پیشین مالزی وارد می گردد به 32 فقره رسید. نخست وزیر پیشین مالزی چهارشنبه در پی تحقیق در مورد پرونده رسوایی بزرگ مالی بازداشت شد و امروز به دادگاه رفت. نجیب رزاق و همسرش به سوءاستفاده مالی از یک صندوق دولتی متهم هستند.

کمیسیون مبارزه با فساد در مالزی بازداشت نجیب رزاق را تأیید نموده بود. این کمیسیون در مورد دارایی های یک صندوق دولتی تحقیق می نماید که سال 2009 میلادی توسط رزاق نجیب با هدف حمایت از پیشرفت اقتصادی مالزی تأسیس شد. رزاق و خانواده او متهم هستند که از محل این صندوق برای مقاصد شخصی استفاده نموده اند. بحث بر سر برداشت بیش از 5/ 4 میلیارد دلار است.

سایه این اتهامات سنگین نخست وزیر پیشین مالزی را رها نمی نماید و همین باعث شد تا او در انتخابات پارلمانی ماه مه سال 2018 میلادی متحمل شکست سختی گردد و پس از 9 سال به طور غیرمنتظره از مقام خود برکنار گردد. نخست وزیر جدید مالزی مهاتیر محمد 92 ساله وعده داده است که در مورد اتهام های رزاق تحقیق کند. به گفته دادستان ها، نجیب رزاق از موقعیتش به عنوان نخست وزیر، وزیر دارایی و رئیس صندوق 1ام دی بی برای دسترسی به 556.23 میلیون دلار بین 2011 تا 2014 سوءاستفاده نموده است.

نجیب از زمان انتشار گزارش وال استریت ژورنال در سال 2015 درباره انتقال 681 میلیون دلار به یک حساب بانکی شخصی متعلق به نخست وزیر سابق مالزی دست به گریبان با پرونده پولشویی است. یک سال بعد، وزارت دادگستری آمریکا این انتقال را تایید و گفت اصل پول به صندوق مذکور تعلق دارد. بحث بر سر برداشت بیش از چهار و نیم میلیارد دلار است که طبق اعلام آمریکا از این صندوق دزدیده گردیده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3501

به "نجیب رزاق به پولشویی و سوءاستفاده متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجیب رزاق به پولشویی و سوءاستفاده متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید