منتخب تصاویر فضایی روزهای اخیر از نگاه اسپیس

به گزارش مجله سرگرمی، پایگاه خبری اسپیس منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر کرد.

منتخب تصاویر فضایی روزهای اخیر از نگاه اسپیس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپیس، پایگاه اسپیس منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر کرده است.

سحابی سیاره نما

روز گذشته تلسکوپ فضایی هابل پیروز به ثبت تصویری از سحابی سیاره نما که در فاصله حدود 10 هزار سال نوری از صورت فلکی قنطورس قرار گرفته است، شد. سحابی سیاره ای آخرین مراحل زندگی یک ستاره غول پیکر سرخ است، زیرا لایه هایی از گاز یونیزه شده را خارج می کند و هسته ستاره به خودی خود فرو می ریزد. یک سحابی سیاره نما نوعی سحابی گسیلشی است که از گاز و پلاسما تشکیل شده است این نوع سحابی ها پس از مرگ ستارگان به وجود می آیند.

دراگون بر فراز کوه های راکی کانادا

کریستینا کخ فضانورد ناسا پیروز به ثبت تصویری جالب از کپسول دراگون اسپیس ایکس که در حال پرواز بر فراز کوه های راکی کانادا بود، شد. دراگون در تاریخ 27 اوت از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و طی این ماموریت بیش از یک تن آزمایش علمی و تجهیزات دیگر را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرد.

کهکشان مرموز

تصویری که تلسکوپ فضایی هابل پیروز به ثبت آن شد، نمایی تاریک در صورت فلکی دوپیکر را نشان می دهد. زمانی که ستاره شناسان برای اولین بار این صورت فلکی را مورد مطالعه قرار دادند، سردرگم بودند. در ابتدا این صورت فلکی با دو جرم کهکشانی شناسایی شد که سحابی سیاره نمای دوتایی خود به نام NGC 2371/2 را دارد. این دو سحابی به تفکیک NGC 2371 و NGC 2372 نام دارند و در سمت چپ پایین و بالا سمت راست تصویر دیده می شوند. این دو به همراه یکدیگر با عنوان سحابی سیاره نما شناخته می شوند. این نوع سحابی نوعی سحابی گسیلشی است که از گاز و پلاسما تشکیل شده است. این نوع سحابی ها پس از مرگ ستارگان به وجود می آیند.

نمای نزدیک سیاره مشتری

تلسکوپ فضایی هابل در 20 اوت پیروز به ثبت تصویری نزدیک از سیاره مشتری شد. لکه سرخ بزرگ مشتری و چند طوفان کوچک تر با جزئیات پیچیده در این تصویر جدید نزدیک از تلسکوپ فضایی هابل نشان داده شده است. ستاره شناسان از دوربین میان وسیع 3 تلسکوپ هابل استفاده کردند تا این نقشه مسطح و کشیده از کل سیاره را به هم بچسبانند. لکه سرخ بزرگ نام بزرگ ترین توفان عظیم چرخان در سطح سیاره مشتری است.

عروس دریایی در فضا

در این تصویر جدید از تلسکوپ فضایی هابل، آنچه که همانند عروس دریایی در تصویر می درخشد، سحابی سیاره ای NGC 2022 است. مدار کیهانی گاز یونیزه شده از یک ستاره غول پیکر سرخ در حال مرگ واقع در مرکز آن بیرون رانده شده است. هنگامی که ستاره مواد را به فضا می ریزد، هسته اش کوچک می شود و در حالی که تابش اشعه فرا بنفش را ساطع می کند، گرم تر می شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44017

به "منتخب تصاویر فضایی روزهای اخیر از نگاه اسپیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتخب تصاویر فضایی روزهای اخیر از نگاه اسپیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید