مایکروسافت ورد به مشکل قدیمی و پر بحث یک یا دو کارکتر فاصله پایان داد؛ از این پس دو کارکتر فاصله، خطا تشخیص داده می شود و کاربر باید آن را تصحیح کند

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از مسائل قدیمی در مایکروسافت ورد، فاصله های دو برابر میان کلمات است. تقریبا همه کاربران هم عقیده هستند استفاده از فاصله دو کارکتری چندان زیبا نیست و بهتر اینکه همان فاصله تک کارکتری استفاده شود.

مایکروسافت ورد به مشکل قدیمی و پر بحث یک یا دو کارکتر فاصله پایان داد؛ از این پس دو کارکتر فاصله، خطا تشخیص داده می شود و کاربر باید آن را تصحیح کند

پس از سال ها، اکنون مایکروسافت با یک به روزرسانی می خواهد به این بحث و مشکل پایان دهد. مایکروسافت هم به این نتیجه رسیده است که گذاشتن دو کارکتر فاصله در تایپ نرم افزار ورد شبیه به یک خطا است و باید رفع شود.

مایکروسافت ورد در طی یک به روزرسانی فضاهای دو کارکتری را هایلات کرده و به عنوان خطا به کاربر هشدار می دهد تا آن ها را درست کند. پس از یک دوره، خود نرم افزار ورد به طور اتوماتیک این تصحیح را انجام خواهد داد.

این تغییر و به روزرسانی از نسخه دسکتاپ مایکروسافت ورد آغاز شده است و پیشنهاد تصحیح فاصله های بیشتر از یک کارکتر از طریق ویرایشگر این برنامه به کاربر نشان داده می شوند.

البته، اگر هنوز جزو افرادی هستید که اعتقاد دارند باید دو کارکتر فاصله میان کلمات باشد یا تصور می کنید این شکلی بهتر است؛ می توانید فعلا این پیشنهاد برنامه ورد را نادیده بگیرید.

ویژگی Editor در نرم افزار ورد اجازه می دهد کاربران این پیشنهاد را برای نخستین بار نادیده بگیرند یا فاصله را به یک کارکتر تبدیل کنند. همین طور، امکان خاموش کردن پیشنهادهای نوشتاری برنامه ورد وجود دارد (برای آن دسته از افرادی که کلا از هیچ پیشنهادی استقبال نمی کنند).

اختلافی چند دهه ای که هنوز ادامه دارد

مایکروسافت چندین ماه است که مشغول آزمایش این ویژگی است و با بازخوردهای مثبتی همراه بوده است که منجر به ارائه یک به روزرسانی برای نسخه های دسکتاپ شد. به تدریج این ویژگی برای همه کاربران نرم افزار ورد فعال خواهد شد.

کریک گریگرسن، یکی از مدیران بخش نرم افزار مایکروسافت دراین باره می گوید: ما می دانیم فواصل بزرگ یک انتخاب برای همه کاربران نیست و شاید برخی از نویسندگان ترجیح دهند هنوز از فاصله های بیشتر استفاده کنند. ما همچنان در حال تست این ویژگی با کاربران هستیم و این پیشنهادات هر کاربری را قادر می سازد تصحیح فاصله را به راحتی پذیرفته، نادیده گرفته یا به طور کلی خاموش کند.

بخش عمده ای از بحث درباره لزوم استفاده از یک یا دو کارکتر فاصله از ماشین های تایپ نشات گرفته شده است. ماشین های تایپ برای حروف یک کارکتری همان اندازه فاصله را مدنظر می گرفتند که برای حروف بزرگتری که چند کارکتر فضا می گیرند. مثلا، برای حرف i و m یک کارکتر فضا در نظر گرفته می شد؛ بنابرانی فضای اضافی بعد از . نیاز بود تا مشخص شود جمله پایان یافته است.

امروزه در برنامه ورد و دیگر نرم افزارهای تایپ و متنی، فونت ها طوری ساخته شده اند که این فاصله ها رعایت شده و دیگر نیازی به فاصله گذاری بیشتر نیست.

به هر حال، چندین دهه است روی یک یا دو کارکتر فاصله بحث است و هنوز هم این اختلاف نظرها ادامه دارد. در سال 2018، یک مطالعه نشان داد بیشتر مردم طرفدار یک کارکتر فاصله هستند و کمتر از دو کارکتر فاصله یا بیشتر استفاده می کنند.

انتظار می رود تغییرات جدید مایکروسافت ورد در ماه آینده برای همه کاربران در سراسر جهان عرضه شود.

منبع

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86996

به "مایکروسافت ورد به مشکل قدیمی و پر بحث یک یا دو کارکتر فاصله پایان داد؛ از این پس دو کارکتر فاصله، خطا تشخیص داده می شود و کاربر باید آن را تصحیح کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت ورد به مشکل قدیمی و پر بحث یک یا دو کارکتر فاصله پایان داد؛ از این پس دو کارکتر فاصله، خطا تشخیص داده می شود و کاربر باید آن را تصحیح کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید