ماسک های N95 بی فایده هستند

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک مطالعه جدید باردیگر نشان می دهد: ماسک های N 95 که دارای سوپاپ هستند هوای بازدم را بدون فیلتر کردن خارج می کنند و در نتیجه این ماسک ها در متوقف ساختن گسترش ویروس کرونا بی فایده هستند.

ماسک های N95 بی فایده هستند

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، محققان آمریکایی در این تحقیق با استفاده از دوربین های پر سرعت فیلم هایی از الگو های جریان هوا از دهان بدون پوشش ماسک، دهان پوشیده با ماسک N 95 بدون سوپاپ و دهان پوشیده سوپاپ دار تهیه کردند.

این فیلم ویدیویی نشان داد که ماسک های بدون سوپاپ با موفقیت بیشتر قطرات تنفسی بازدم را فیلتر می کنند در نتیجه خطر انتقال کووید19 را کاهش می دهند، اما ماسک های سوپاپ دار اجازه می دهند هوای مملو از قطرات تنفسی بازدم از آن ها خارج شوند که در نتیجه گسترش ذرات ویروس را میسر می کنند.

از آنجایی که نفس کشیدن با ماسک های سوپاپ دار راحت تر است استفاده از آن ها طرفدار زیادی دارد؛ این ماسک ها برای فیلتر کردن ذرات ورودی طراحی شده اند و بنابراین برای محافظت از کارگران ساختمانی در برابر گرد و غبار و کارکنان بیمارستان در برابر عفونت استفاده می شوند.

اما ماسک های مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع کووید19 عمدتا برای محافظت از سایر افراد در برابر این خطر است که خود فردی که ماسک بر صورت دارد ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشد.

این فیلم نشان می دهد که ماسک های سوپاپ دار اجازه می دهند که جریانی از هوای مملو از قطرات تنفسی از آن ها خارج شوند و در نتیجه تاثیری در متوقف ساختن گسترش کرونا ندارند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 119054

به "ماسک های N95 بی فایده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک های N95 بی فایده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید