قطعات راهبردی صنایع با محصول دانش بنیان قوام می یابد

به گزارش مجله سرگرمی، یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخت سیستم پاشش حرارتی پلاسمایی را با موفقیت انجام داد تا قطعات استراتژیک و کاربردی در صنایع مهمی مانند نیروگاه ها، نفت و گاز با این محصول ایران ساخت در برابر سایش و دما مقاوم شوند.

قطعات راهبردی صنایع با محصول دانش بنیان قوام می یابد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراوری دانش توسط دانش بنیان ها در سال های اخیر رشد داشته است. به مدد نیروی انسانی فعال در زیست بوم فناوری و نوآوری محصولات زیادی ایران ساخت شده است. محصولاتی که در لیست تحریم ها قرار داشت اما اکنون در داخل کشور فراوری می گردد.

سیستم پایش حرارتی پلاسمایی یکی از این محصولات است که برای پوشش دهی قطعات استراتژیکی مانند پره های توربین و محفظه احتراق کاربرد دارد. طراحی و ساخت این محصول به همت یک شرکت دانش بنیان اکنون در کشور انجام می گردد.

پاشش حرارتی با کاربرد مجموعه ای از روش ها برای ایجاد پوشش دهی در سطح قطعات کاربرد دارد و پاشش حرارتی پلاسمایی یکی از روش هایی است که در زمینه کاربرد دارد و فناوری پیشرفته ای در آن به کار رفته است.

مهدی صالحی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: طراحی و ساخت سیستم پاشش حرارتی پلاسمایی در این شرکت به عنوان محصولی دانش بنیان با موفقیت اجرا شده است و اکنون که این محصول جزء اقلام تحریمی محسوب می گردد می توان احتیاج کشور را برطرف کرد. با این فناوری قطعات استراتژیک صنایعی مانند هوافضا، نفت و گاز، نیروگاهی مقاوم سازی می شوند.

صالحی ادامه داد: این پوشش ها حساس هستند. عدم پوشش دهی قطعات استراتژیک باعث از بین رفتن آنها می گردد. با ایجاد پوشش مقاومت قطعات به دما و سایش افزایش می یابد. پس می توان گفت پوشش ها مانند یک مانع حرارتی عمل می نمایند. البته محصول دیگری ما فراوری همین پوشش ها و بازسازی قطعات است.

به گفته وی، این محصول دانش بنیان از نظر کیفیت قدرت رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد. همچنین یکی از مزیت های آن قیمت آن است. نمونه های خارجی بین 350 تا 500 هزار یورو قیمت دارند اما نمونه ایرانی 500 میلیون تومان است و از سویی خدمات پس از فروش و آموزش نحوه کار با دستگاه نیز ارائه می گردد.

4112/

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88281

به "قطعات راهبردی صنایع با محصول دانش بنیان قوام می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعات راهبردی صنایع با محصول دانش بنیان قوام می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید