قرصی که ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد مصرف یک نوع قرص می تواند به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد.

قرصی که ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد مصرف قرص استاتین می تواند به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد.

استاتین پرکاربردترین داروی کاهش دهنده کلسترول خون است و بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، از هر چهار فرد 40 سال به بالا، یک نفر از این دارو استفاده می نماید.

یک مطالعه ژنتیکی از 64 هزار زن نشان داد مصرف این قرص منجر به کاهش 40 درصدی احتمال ابتلا به سرطان شایع زنان در آنها می گردد.

محققان دانشگاه بریستول که محقق این پژوهش بوده اند تأکید می نمایند، علاوه بر مصرف قرص استاتین در زنان پرخطر، پیروی از سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب می تواند افراد را از خطر بسیاری از بیماری ها در امان بدارد.

سالانه بیش از چهار هزار و 100 زن در انگلیس به دلیل ابتلا به سرطان تخمدان می میرند و بیشتر موارد مرگ و میر در پی علائم خاموش این بیماری است؛ هیچ روش غربالگری وجود ندارد، بنابراین جلوگیری از سرطان تخمدان چالش برانگیز است.

بر اساس این مطالعه، استاتین از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری و به بدن یاری می نماید که از شر سلول های معیوب خلاص گردد.

انتهای پیغام/

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71810

به "قرصی که ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرصی که ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید