فناوری بومی بیماری های روده ای طیور را درمان می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، پژوهشگران انستیتو پاستور تهران با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی پژوهشی علمی طرحی را انجام دادند تا راستا درمان بیماری های روده ای در صنعت پرورش طیور تسهیل گردد.

فناوری بومی بیماری های روده ای طیور را درمان می نماید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاید بیشتر افراد باکتری ها را غیر مفید و عامل بیماری بدانند اما باکتری هایی نیز وجود دارند که برای سلامت و سیستم گوارشی انسان و سایر موجودات مفید هستند. پروبیوتیک ها یک دسته از آنها هستند.

در صنعت پرورش طیور بیماری های روده ای اهمیت زیادی دارد زیرا وجود آن نظم و سلامت روده را به همراه دارد. زمانی که پرنده درگیر این بیماری گردد راندمان فراوری کاهش می یابد از سویی تلفات و آلودگی فراوریات طیور برای استفاده انسانی افزایش پیدا می نماید. همچنین افزایش نگرانی ها درباره استفاده از آنتی بیوتیک در زمان بیماری و ممنوعیت استفاده از آن موجب شد تا پژوهشگران به دنبال جایگزینی برای آن باشند. پروبیوتیک ها یک جایگزین خوب برای استفاده در صنعت مرغداری محسوب می شوند. در حال حاضر بسیاری از دامداران در کشورهای مختلف از پروبیوتیک ها استفاده می نمایند.

اما نکته مهم این است که با توجه به اهمیت پروبیوتیک هنوز در ایران فناوری فراوری و عرضه آن وجود ندارد و جز محصولاتی هستند که به کشور وارد می گردد.

علاوه بر این به دلیل عادات تغذیه ای متفاوت در کشورها، خصوصیات نژادی و شرایط اکولوژیک مختلف محصولی از ارزش و تاثیر بالایی برخوردار است که مختص آن اقلیم فراوری گردد. بنابراین فراوری آن در ایران با توجه به نکاتی که ذکر شد، می تواند گام مهمی در پیشبرد سیاست در این حوزه باشد.

بنابراین محققان کشور همچون سایر حوزه های علمی در این زمینه نیز تحقیقات و پژوهش هایی را انجام دادند یکی از این تحقیقات را پژوهشگران انستیتو پاستور تهران با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی انجام دادند. این پژوهش با عنوان آنالیز باکتری های بومی جهت فراوری پروبیوتیک بومی برای استفاده در مرغ های پرورشی ایران انجام شد تا گامی موثر برای فراوری نیمه صنعتی باکتری های پروبیوتیک بومی دامی در آینده برداشته گردد.

البته فراوری پروبیوتیک بومی مرغ های پرورشی به مقدار انبوه در مقیاس نیمه صنعتی، مشخص نوع باکتری ها غالب با خصوصیات پروبیوتیک، مشخص تایپ گونه های غالب باکتریایی جدا شده از نمونه های ایرانی و مشخص گونه باکتری های پروبیوتیک موجود را باید از اهدافی دانست که این پژوهش در راستای تحقق آنها شکل گرفت. این پژوهش جهت و نتایج آن جهت را برای تحقیقات بعدی و فراوری پروبیوتیک در داخل کشور هموار کرد تا با ادامه جهت از واردات این ماده و خروج ارز از کشور جلوگیری گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12837

به "فناوری بومی بیماری های روده ای طیور را درمان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری بومی بیماری های روده ای طیور را درمان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید