فارس برای تاریخ شناسان دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: استاد مطالعات ایران شناسی دانشگاه ناپل ایتالیا گفت: فارس به این دلیل که صندلی و خاستگاه تمدن کهنی چون هخامنشی بوده در میان تاریخ شناسان و ایران شناسان دنیا نقش مهمی دارد.

فارس برای تاریخ شناسان دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است

آدریانو روسی در حاشیه همایش آنالیز جدید کتبیه های هخامنشی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز اظهار کرد: استان فارس به این دلیل که صندلی و خاستگاه تمدن کهنی چون هخامنشی بوده در میان تاریخ شناسان و ایران شناسان دنیا نقش مهمی دارد.

وی به اهمیت شهر شیراز در زمان هخامنشی اشاره نمود و گفت: در آنالیز کتبیه های هخامنشی به شهری با نام تیرازیش روبه رو شده ایم که به احتمال زیاد همین شیراز فعلی است.

این پرفسور روسی اضافه کرد: ارتباط ایران و ایتالیا در طول تاریخ بسیار زیاد بوده است و انجام تحقیقات مشترک به گسترش این ارتباط یاری می نماید.

استاد دانشگاه ناپل ایتالیا از علاقه دانشجویان این دانشگاه به تاریخ ایران اطلاع داد و خاطر نشان کرد: من همواره به دانشجویان توصیه می کنم برای شناخت بیش تر تاریخ ایران با آمدن به شیراز و تخت جمشید از نزدیک با این سرزمین آشنا شوند.

وی توضیح داد: توسعه روابط فرهنگی بین ایران و ایتالیا نیازمند شناخت بیش تر مردم با تاریخ این دو کشور و آشنایی بیش تر مردم با تاریخ ضامن ارتباطات بیش ترفرهنگی است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49113

به "فارس برای تاریخ شناسان دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس برای تاریخ شناسان دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید