غرقی: جمهوری اسلامی در ماجرای حمله به نفتکش خویشتن داری کرد ، حمله ترکیه شرایط حضور مجدد آمریکا در منطقه را مهیا می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: حمله ترکیه به سوریه چه با تبانی آمریکا باشد، چه نباشد؛ بهانه ای برای حضور مجدد ایالات متحده در منطقه خواهد بود.

غرقی: جمهوری اسلامی در ماجرای حمله به نفتکش خویشتن داری کرد ، حمله ترکیه شرایط حضور مجدد آمریکا در منطقه را مهیا می نماید

مرتضی غرقی کارشناس مسائل بین الملل در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران در مورد حمله ترکیه به مواضع پنتاگون در مرز سوریه و اعلام آمریکا مبنی بر تلافی این حمله گفت: یکی از نکات مورد توجه در مسئله سوریه این است که هر یک از همسایگان سوریه که به آتش جنگ دامن بزنند قطعا سودی برای منطقه به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ترکیه نگران مسئله نمودهاست گفت: روشن کردن آتش جنگ در منطقه و زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی و حضور در خاک سوریه به منظور جنگ با کرد ها عذری بدتر از گناه است.

غرقی با اشاره به خبر تبانی آمریکا و ترکیه بر سر مسئله کرد ها اعلام نمود: این مسئله چه با توافق دو طرف باشد چه غیرتوافقی جنگ نمی تواند سرانجام دهنده این موضوع باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه اگر حمله به مواضع آمریکا در سوریه توسط ترک ها حتی سهوی باشد هم بهانه ای برای حضور مجدد آمریکا در منطقه مهیا خواهد نمود، گفت: از این منظر امنیت منطقه تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و قرار دادن همه این معادلات در کنار یکدیگر نشان می دهد امروز منطقه غرب آسیا بیش از هر چیز نیازمند آرامش، صلح و ثبات است.

وی با اشاره به مورد هدف قرار دریافت نفتکش ایرانی در دریای سرخ گفت: جمهوری اسلامی در مورد این موضوع تاکنون خویشتن داری اتخاذ نموده اما همه کشور های منتفع در منطقه از جمله ایران، ترکیه، روسیه و... باید کوشش نمایند تا امنیت را به این منطقه دعوت نمایند.

غرقی با تاکید بر اینکه شرایط پیش آمده در سوریه می تواند باتلاقی علیه ترک ها باشد اضافه نمود: این باتلاق می تواند تبدیل به جنگی فرسایشی شده و بودجه و امکانات ترکیه را ببلعد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تجربه تاریخی دخالت آمریکا در ویتنام، شوروی سابق در افغانستان و در عصر فعلی دخالت عربستان در یمن و ترکیه در سوریه توضیح داد: همه این تجارب یادآور آن است که قطعا تجاوز به یک کشور دیگر و انتقال نیرو به آنجا نتیجه و دستاوردی جز شکست نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه حضور ترکیه در سوریه بدون مجوز طرف سوری انجام شده است یادآور شد: مسلم آن است که آمریکایی ها تمایلی به برقراری آرامش در سوریه ندارند و از این حرکت ترکیه با سکوت استقبال نموده اند.

غرقی در انتها اعلام نمود: ترک ها باید بدانند مشکل کرد ها با آن ها به وسیله مذاکره حل خواهد شد، چون همواره حتی بعد از جنگ نیز همه طرف ها مجبور به حضور پای میز مذاکره بودند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52015

به "غرقی: جمهوری اسلامی در ماجرای حمله به نفتکش خویشتن داری کرد ، حمله ترکیه شرایط حضور مجدد آمریکا در منطقه را مهیا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرقی: جمهوری اسلامی در ماجرای حمله به نفتکش خویشتن داری کرد ، حمله ترکیه شرایط حضور مجدد آمریکا در منطقه را مهیا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید