ضرر 130 میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی

به گزارش مجله سرگرمی، فرج بومتاری، وزیر دارایی لیبی در مصاحبه با شبکه الجزیره اظهار داشت محاصره های نفتی متداولی که طی چند سال اخیر صورت گرفته، باعث از دست رفتن مجموعا 130 میلیارد دلار درآمد نفتی برای این کشور شده است.

ضرر 130 میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی

به گزارش خبرنگاران، از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 و رقابت گروههای داخلی برای به دست دریافت کنترل لیبی، صنعت نفت این کشور مدام با محاصره تاسیسات و بنادر نفتی روبرو بوده است.

بنا بر اعلام شرکت ملی نفت لیبی، آخرین محاصره نفتی در لیبی که از ژانویه تا اواسط سپتامبر در جریان بود، باعث از دست رفتن 10 میلیارد دلار درآمد نفتی شد.

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی که با یاری گروههای مسلح بنادر نفتی لیبی را در ژانویه تحت محاصره قرار داد و مانع صادرات نفت شده بود، 18 سپتامبر سرانجام این محاصره را بیان کرد.

شرکت ملی نفت لیبی سرانجام شرایط اضطراری بعضی از سرانجامه ها و میادین نفتی را به تدریج شروع کرد و فراوری نفت لیبی طی یک ماه گذشته از کمتر از 100 هزار بشکه در روز به 500 هزار بشکه در روز افزایش پیدا نموده است.

این شرکت اخیرا به شرایط اضطراری الشراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، سرانجام داد. این میدان بیش از 300 هزار بشکه در روز ظرفیت فراوری دارد و تا هفته گذشته حدود 100 هزار بشکه در روز فراوری داشت و به گفته منابع مطلع، فراوریش را به 150 هزار بشکه در روز افزایش داده است. شرایط اضطراری صادرات نفت از بنادر السدر و راس لانوف هم روز آدینه از سوی شرکت ملی نفت لیبی لغو شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بازگشت نفت لیبی به بازار در هفته های اخیر قیمت نفت را تحت فشارهای کاهشی قرار داده است و گروه اوپک پلاس شرایط افزایش عرضه این کشور را به دقت زیر نظر دارد. لیبی از مشارکت در توافق کاهش فراوری معاف بوده است اما بازگشت نفت این کشور به بازار جهانی، برنامه اوپک پلاس برای افزایش حدود دو میلیون بشکه در روز فراوری نفت در ژانویه را پیچیده نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115097

به "ضرر 130 میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 130 میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید