راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

به گزارش مجله سرگرمی، امروزه بیشتر مردم می دانند که آب های آشامیدنی که از لوله کشی ها مصرف می کنیم، معمولا چندان قابل اعتماد نیستند و این موضوع در ارتباط با شهرهای مختلف می تواند اهمیت بیشتری پیدا کند. درست به همین دلیل است که بسیاری از افراد متقاعد شده اند که با خرید یک دستگاه تصفیه آب، دست کم می توانند سلامت آب آشامیدنی و مصرفی خود را تضمین نمایند. اما همان طور که می دانید، دستگاه های مختلفی در بازار وجود دارند که می توانند به راحتی یک خریدار واقعی را دچار سردرگمی نمایند. در صورتی که مطالعه یک راهنمای ساده در خرید این وسیله کارآمد، بسیار یاری نماینده است. در این مطلب ما شما را با نکاتی که هنگام خرید دستگاه تصفیه نماینده آب باید بدانید، آشنا خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

برای خرید دستگاه تصفیه آب، باید به چه نکاتی توجه کنم؟

آب نیز مانند هوا برای زندگی ضروری است و نمی توان هیچ شکل زندگی را بدون آب تصور کرد. آب باران منبع اصلی آب این سیاره است و اساس آب های زیرزمینی را تشکیل می دهد. ذوب برف در کوهستان ها که از میان رودخانه های مختلف به جلگه ها می رسد، سرازیر شدن آن در دشت ها و در نهایت پیوستن آن به دریا، دریاچه ها و حوضچه ها، منابع دیگری از آب را فراهم می سازند.

رودخانه ها آب های بکری دارند اما با رسیدن به دشت ها، املاح و دیگر مواد معدنی را از صخره ها و ماسه ها جذب می کنند. این نمک ها شامل پتاسیم ، سدیم، کلر و منیزیم به همراه فسفات و نیترات بوده و عناصر اصلی مواد جامد کاملا حل شده ای هستند که به آنها TDS می گویند.

در بسیاری از کشورها، سیستم های تصفیه آب وجود ندارد. این گونه کشورها با نصب کارخانه های آب شیرین کن که آب دریا را تصفیه می کنند، نیازهای شهروندان خود را تامین می کنند.

علاوه بر نمک های طبیعی، ما انسان ها نیز در آلوده کردن آب نقش بسیاری را ایفا می کنیم. ضایعات انسانی مانند فاضلاب و سایر ناخالصی ها را در جریان آب قرار می دهیم و صنایع نیز با آزاد کردن مواد شیمیایی مضر صنعتی مانند آرسنیک، سرب، آهن و جیوه، آب آشامیدنی را آلوده می کنند.

دانستن تمامی اینها کافی است تا به این باور برسید که آب آشامیدنی می تواند تا چه اندازه آلوده و ناسالم باشد. شاید به خود بگویید که آب آشامیدنی منزل شما هیچ بویی ندارد، اما ضروری است تا نگاهی به کتری آب خود بیندازید تا میزان رسوبات املاح تشکیل شده از همین آب آشامیدنی را ببینید.

اگر هنوز برای شما سوال است که اصلا چرا به این سیستم نیاز دارید، این چند دلیل می تواند نظر شما را تغییر دهد:

  • ایمنی در برابر بیماری های ناشی از آب آلوده
  • از بین بردن طعم و بوی بد کلر
  • از بین بردن جای لکه ها و رسوبات

املاح طبیعی مختلفی در آب وجود دارند که به وسیله لوله کشی آب شهر به داخل آشپزخانه شما راه پیدا می کنند. به همین ترتیب، آب های زیرزمینی به شکل طبیعی حاوی مواد معدنی و نمکی زیادی هستند.

با حرکت به سمت مناطق ساحلی، نسبت نمک در آب های زیرزمینی افزایش می یابد. در حال حاضر چاه های طبیعی و چاه های حفر شده منابع اصلی آب در مناطقی هستند که رودخانه ندارند. آب این چاه ها به تصفیه نیاز دارد، زیرا علاوه بر TDS می تواند ناخالصی های دیگری مانند مواد معلق گیاهان و حیوانات را نیز به همراه داشته باشد.

در شهرها، شهرداری ها به یاری کلر، آب را ضدعفونی می کنند. از این رو، در این مناطق، نسبت بالاتری از کلر را در آب پیدا می کنید که این نیز برای سلامتی شما مضر است.

دستگاه تصفیه آب خانگی شما باید این ناخالصی ها را رفع کند و با پسماندهای انسانی، حیوانی و صنعتی در آب مقابله نماید.

از بین بردن این زباله ها نیاز به استفاده از فناوری های مدرن مانند RO، UV و UF دارد. دستگاه های تصفیه آب مدرن از یک یا تمام این روش های تصفیه آب استفاده می کنند.

سطح TDS قابل قبول

باید بگوییم که بدن ما برای رشد و سالم بودن به بعضی از مواد معدنی و نمکی نیاز دارد. از این رو، باید اطمینان حاصل گردد که آن ها نباید به طور کامل از آب آشامیدنی حذف گردند حال این سؤال پیش می آید که سطح TDS قابل قبول در آب چقدر است؟

سطح TDS قابل قبول و طبیعی در آب آشامیدنی به توضیح زیر است:

  • پایین تر از 300 - بسیار عالی محسوب می گردد
  • در محدوده 300 تا 600 - برای مصرف انسان مفید است
  • بالاتر از 600 اما زیر 900 - قابل قبول خواهد بود
  • بین 900 و 1200 - آب آشامیدنی بی کیفیت است
  • بالاتر از 1200 - برای اهداف آشامیدنی غیرقابل قبول و نامناسب است

شاید بگویید که سطح TDS منطقه ای که زندگی می کنید، پایین تر از 300 است و بپرسید که آیا همچنان به دستگاه تصفیه آب نیاز دارم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. چرا که این تمام ماجرا نیست.

انواع دستگاه تصفیه کننده آب را بشناسید

دستگاه هایی با فیلتر ممبران

این ها ساده ترین شکل فیلترهای موجود در بازار هستند. در قدیم، مردم به فناوری زیادی دسترسی نداشتند؛ لذا برای پاکسازی آب، از تکه های ساده پارچه برای به دام انداختن ذرات معلق در آب استفاده می کردند. همین موضوع الهام بخش ساخت فیلترهای ممبران شد. این فیلترها از سیم ریزهایی تشکیل شده اند که می وانند رسوبات و ذرات نامحلول را از آب جدا کنند.

بیشتر این فیلترها در مناطقی مورد استفاده قرار می گیرند که میزان آلودگی آب حداقل است. مثلا شما می دانید آبی که دریافت می کنید، خالص بوده و ممکن است در گذر از رودخانه، ذرات معلق نامحلولی درون آن یافت گردد. این فیلتر به از بین بردن این ذرات یاری شایانی می نماید.

تصفیه آب مبتنی بر جاذبه

دستگاه های تصفیه آب مبتنی بر جاذبه یکی از ساده ترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار هستند. آن ها معمولا از یک رسوب گیر و فیلتر کربن فعال تشکیل شده اند که می توانند برای تصفیه آب با سطح پایین TDS بسیار کاربردی باشند.

مزیت داشتن چنین دستگاهی این است شما می توانید آب تصفیه شده را در مخزنی برای مصارف خانواده ذخیره کنید. دستگاه تصفیه آب مبتنی بر جاذبه که امروزه در بازار نیز موجود است، از دو مخزن جداگانه تشکیل شده؛ یکی برای آب ورودی و دیگری برای ذخیره آب خروجی. این دستگاه ها در مناطقی که سطح پایینی از آلودگی های باکتریایی دارند، به بهترین وجه کار می کنند. به طور مشابه، این سیستم ها برای مناطقی که دارای آب با TDS زیادی هستند، مناسب نخواهند بود.

دستگاه تصفیه آب RO + UV + UF

امروزه، اسمز معکوس یکی از بهترین روش های تصفیه آب است. این روش می تواند TDS را تا 90٪ از بین ببرد. این فیلترها قادر به از بین بردن به جامانده سموم دفع آفات و ناخالصی های فلزات سنگین مانند آرسنیک، آهن، جیوه و سرب نیز هستند. آن ها همچنین می توانند باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرند. فیلترهای RO در دستگاه تصفیه آب معمولا توسط محفظه UV و غشاهای UF تکمیل می شوند. لذا این سیستم می تواند در از بین بردن کامل باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها موثر عمل کنند.

فیلتر الکترو استاتیکی

فیلتر الکترو استاتیکی یکی دیگر از فن آوری های محبوب موجود در دستگاه تصفیه آب است. این فیلتر درست همانند فرآیند RO کار می نماید در صورتی که این فن آوری مزیت بیشتری نسبت به فرآیند RO دارد؛ به این معنی که آب را هدر نمی دهد.

اما اشکال عظیم آن این است که فیلتر الکترو استاتیکی، تنها زمانی کارآمد خواهد بود که TDS آب ورودی آن، کمتر از 500 باشد.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، فیلترهای مختلفی در دستگاه های تصفیه آب وجود دارند که اکنون شما با اطلاع از عملکرد این فیلترها، می دانید که کدام یک برای منزل و یا محل زندگی و کار شما کاربردی است. در نهایت همیشه به یاد داشته باشید که شما باید دستگاهی را خریداری نمایید که معتبر بوده و فیلترهای آن اصلی باشند تا بتوانند به خوبی با ذرات و آلودگی های موجود در آب مقابله کنند.

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دماتجهیز، با خیالی آسوده، بهترین دستگاه های تصفیه آب را با گارانتی معتبر خریداری نموده و قدمی مثبت برای سلامت خود و خانواده تان بردارید.

خبر خوب اینکه خوشبختانه در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز برندهای معتبر انواع دستگاه تصفیه آب سافت واتر، واتر تک و… با بهترین قیمت ها + گارانتی اصلی با تضمین بهترین کیفیت موجود می باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97029

به "راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید