ده ها هزار اپلیکیشن فیس بوک از دسترس خارج شدند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، این اقدام در راستای تکمیل تحقیقات در خصوص رسوایی کمبریج آنالیتیکا صورت می گیرد. قرار است بعضی از این برنامه ها به طور کامل و بعضی برای مدتی تعلیق شوند تا تحقیقات در خصوص عملکرد آنها تکمیل گردد.

ده ها هزار اپلیکیشن فیس بوک از دسترس خارج شدند

پیش از این اسنادی در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود که نشان می داد فیس بوک 69 هزار اپلیکیشن را تعلیق نموده است. در اکثر موارد علت این کار هیچ نوع تحقیقات یا ظن به عملکرد مشکوک اپلیکیشن های یادشده نبود و فیس بوک تنها بدان علت دست به چنین کاری زده بود که طراحان برنامه های یادشده اطلاعات درخواستی به وسیله ایمیل را ارائه ننموده بودند.

فیس بوک از ماه مارس سال 2018 آنالیز برنامه هایی را که در این شبکه اجتماعی به داده های خصوصی کاربران دسترسی می یابند، شروع کرد. علت این امر سواستفاده یکی از این برنامه ها موسوم به کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات خصوصی کاربران فیس بوک برای آنالیز میزان محبوبیت دونالد ترامپ در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. البته بعدها معین شد فیس بوک از این مساله آگاه بوده، ولی اهمیتی برای این موضوع قائل نبوده است.

افشای این مساله به نقدها تند از فیس بوک انجامید و کار به جایی رسید که مارک زاکربرگ خود مجبور به حضور در کنگره آمریکا و ادای شهادت شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45969

به "ده ها هزار اپلیکیشن فیس بوک از دسترس خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ها هزار اپلیکیشن فیس بوک از دسترس خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید