در چارچوب قانون حامی صیادان هستیم اما در برابر تخلفات کوتاه نخواهیم آمد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/هرمزگان سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان رعایت قوانین و مقررات را ضامن صید و صیادی پایدار خواند.

در چارچوب قانون حامی صیادان هستیم اما در برابر تخلفات کوتاه نخواهیم آمد

عبدالرسول دریایی صبح امروز(یازدهم خردادماه) در کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان که با موضوع صید صنعتی برگزار گشت، اضافه نمود: بدون شک باید تمرکز ناوگان صید صنعتی بر روی صید هدف باشد و ارتقای بیش از پیش نسبت صید هدف به صید ضمنی از برنامه های در دست انجام این ناوگان باشد.

وی با بیان اینکه هدف شیلات بهره برداری اصولی از دریا است و در چارچوب قانون نهایت حمایت از صیادان و همه بهره برداران را خواهد داشت، شرح داد: اما اگر بی قانونی و تخلفی مشاهده شود با شدت با آنها برخورد خواهد شد.

دریایی اظهار داشت: با توجه به حساس شدن موضوع تخلفات برخی از شناورهای صیادی صید صنعتی در جامعه، در شرایط کنونی تخلفات یک شناور صنعتی، ناوگان این صید را زیر سوال میبرد و از همین رو با جدیت پیگیر تخلفات خواهیم بود و هیچ تخلفی را بدون اعمال قانون نخواهیم گذاشت.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: تمامی شناورها به صورت 24 ساعته کنترل و پایش می شوند و در صورت هرگونه تخلف قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.

وی رعایت حریم مرزی، ارتقای مهارت ها و آموزش نیروهای شاغل در شناورها، احترام به همه قوانین صید وصیادی را از اهم برنامه های پیش رو ناوگان صید صنعتی دانست و مطرح نمود: پیشنهاد ایجاد فرصت بازسازی ذخایر مانند سایر فصول صید و تنفس برای دریا با اجرای طرح دریابست و در راستای بهبود شرایط اقلیمی دریا و تقویت ذخایر آبزیان مطرح است و در صورت تائید شدن از سوی سازمان شیلات ایران این مهم اعمال شود.

این مقام مسئول همکاری جامعه صیادی با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان را به نفع جامعه بهره بردار خواند و از زحمات ریاست و کارکنان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در ارزیابی ذخایر و همچنین پشتیبانی علمی فعالیت های شیلاتی تشکر کرد.

همچنین رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان مدیریت ناوگان صیادی فانوس ماهیان را امری تخصصی خواند و گفت: بدون شک مدیریت آن باید به وسیله دستگاه تخصصی امر،یعنی شیلات صورت گیرد.

محمد صدیق مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه بهره برداری اصولی و پایدار از دریاست که می تواند زمینه ساز جهش و رونق در تولید باشد، اضافه نمود: پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با تمام تلاش و همکاری برای تحقق این مهم در کنار اداره کل شیلات هرمزگان و جامعه بهره بردار ایستاده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93184

به "در چارچوب قانون حامی صیادان هستیم اما در برابر تخلفات کوتاه نخواهیم آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چارچوب قانون حامی صیادان هستیم اما در برابر تخلفات کوتاه نخواهیم آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید