خودداری اف بی آی از شرح به کنگره درباره دخالت انتخاباتی ایران

به گزارش مجله سرگرمی، فارس نوشت: مدیر اطلاعات ملی آمریکا درخواست نمایندگان ایالت فلوریدا برای شرح اف بی آی پیرامون دخالت ادعایی دولت های خارجی از جمله ایران در انتخابات آمریکا را رد کرد.

خودداری اف بی آی از شرح به کنگره درباره دخالت انتخاباتی ایران

مقام اطلاعاتی آمریکا درخواست قانونگذاران این کشور برای حضور مقام های اف بی آی در جلسه ای جهت توضیح درباره ادعاها پیرامون دخالت ایران در انتخابات آمریکا را رد نموده است.

رسانه های آمریکا می گویند دفتر جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا درخواست هیئت ایالت فلوریدا در کنگره برای دریافت توضیح درباره ادعای دخالت دولت های خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد نموده است.

استفانی مورفی و مایکل والتر، قانونگذاران دموکرات ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش خواهان حضور مقام های اف بی ای تا تاریخ 30 اکتبر برای توضیح درباره ادعاهای مطرح شده در مورد ماهیت و گستره کوشش های ایران و روسیه جهت تضعیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدند.

آنها این درخواست را آدینه پیش مطرح نمودند؛ یک روز بعد از آنکه جان راتکلیف، مدیر طلاعات ملی آمریکا مدعی کوشش های روسیه و ایران برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا شد.

راتکلیف این ادعا را در یک کنفرانس خبری مختصر که کریستوفر رای، رئیس سازمان اطلاعات داخلی و امنیتی آمریکا (اف بی آی) هم در آن حضور داشت مطرح نمود.

جان راتکلیف ادعا کرد: ما می توانیم این را تأیید کنیم که بعضی از اطلاعات ثبت نامی رأی دهندگان در اختیار ایران و مستقل از آن در اختیار روسیه قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود این ادعا در حالی مطرح شده که بخش زیادی از اطلاعات ثبت نامی رأی دهندگان برای عموم مردم قابل دسترس است. با وجود این، راتکلیف مدعی شده ایران با ارسال ایمیل های جعلی کوشش نموده رأی دهندگان را ارعاب کند.

دفتر مورفی روز دوشنبه تأیید کرد که مدیر اطلاعات ملی آمریکا درخواست قانونگذاران ایالت فلوریدا را رد نموده است.

ادعای جان راتکلیف درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا با تشکیک بعضی از قانونگذاران آمریکا از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همراه شده است.

این قانونگذاران گزارش های دستگاه های اطلاعاتی آمریکا که در آنها ایران، چین و روسیه به کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر متهم می شوند را نتیجه فشارهای ترامپ بر روی دستگاه های اطلاعاتی برای انتشار گزارش های همسو با خواسته های او می دانند.

دونالد ترامپ از مدت ها قبل بارها بدون ارائه هیچ سندی مدعی شده بود ایران، چین و روسیه دوست دارند رقیب انتخاباتی اش، جو بایدن در انتخابات به پیروزی برسد؛ هر سه کشور این ادعا را رد نموده اند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید رابطه خوبی با دستگاه های اطلاعاتی نداشته و بارها روسای این دستگاه ها را به دلیل ارائه نظراتی مخالف با نظرات خودش اخراج نموده است.

چندی پیش مدیر سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا فاش کرد که مقام های ارشد این وزارتخانه وی را تحت فشار گذاشتند تا با دستکاری در اطلاعات ایران و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کند.

برایان مورفی روز 20 شهریور توضیح داد که چاد اف ولفسرپرست موقت وزارت امنیت داخلی آمریکا در بهار امسال (ماه می) به وی دستور داده بود که آغاز به تهیه گزارش هایی درباره فعالیت های مداخله جویانه ایران و چین در آمریکا کند.

مورفی از اجرای این دستورات امتناع ورزید و تأکید کرد که عمل به این دستورات، ایالات متحده را در معرض خطری قابل توجه قرار می دهد و به دنبال آن در ماه ژوئیه، رتبه وی به مدیریت وزارت امنیت داخلی آمریکا تنزل یافت.

آمریکا در حالی کشورهای دیگر را به دخالت در انتخابات متهم می نماید که از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب فرایند دموکراسی در دیگر کشورها به وسیله توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.

310 23310

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115361

به "خودداری اف بی آی از شرح به کنگره درباره دخالت انتخاباتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری اف بی آی از شرح به کنگره درباره دخالت انتخاباتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید