خادمی علوم پایه برای رشته های مهندسی، بحران جدی کشور است ، راه اندازی دکتری حرفه ای کشاورزی در دانشگاه آزاد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه آزاد خادمی علوم پایه برای رشته های مهندسی را بحران جدی دانست و گفت: رشته دکتری حرفه ای کشاورزی در دانشگاه آزاد تدوین و برای تصویب به وزارت علوم ارسال شد.

خادمی علوم پایه برای رشته های مهندسی، بحران جدی کشور است ، راه اندازی دکتری حرفه ای کشاورزی در دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد در همایش تخصصی طرح تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی که صبح امروز در هتل فرهیختگان دانشگاه برگزار گشت، با اشاره به بی توجهی ها نسبت به رشته کشاورزی، اظهار کرد: امروز 700 هزار نفر از جوانان برای انتخاب رشته در کنکور سراسری پشت صف علوم پزشکی و پیراپزشکی می ایستند و به رشته های کشاورزی توجهی نمی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه نگاه مردم به عملکرد آموزش عالی در حوزه های علوم پایه، مهندسی و کشاورزی منفی است، افزود: در آموزش عالی، اقتصاد و اشتغال دانش بنیان حکم سرمایه را دارد و امروز در بهترین دانشگاه ها رشته های علوم پایه و کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته است.

طهرانچی با بیان اینکه جوانان کشور به سمت علوم پایه نمی آیند، شرح داد: در حداکثر حالت، علوم پایه به خادم رشته های مهندسی تبدیل شده که این موضوع یک بحران جدی برای کشور است.

وی از راه اندازی دکتری حرفه ای کشاورزی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: رشته دکتری حرفه ای کشاورزی در حال حاضر تدوین شده و هم اکنون در حال ارسال آن به وزارت علوم هستیم و امیدواریم وزارتخانه این ایده نو را مورد حمایت قرار دهد. امیدوارم کسی از این فرایند ناراحت نشود که چرا دانشگاه آزاد پیش افتاده است؛ خب ما درد جامعه را می بینیم و می دانیم که چه ناکارآمدی در کشور برای غذا پیش می آید.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: ما می خواهیم کسی را تربیت کنیم که بعد از 5 سال مدیریت گلخانه را در زمینه زراعت، تجارت و فناوری و دانش برعهده داشته باشد؛ این اقدام این یک الزام است برای نجات استقرار غذایی کشور. به همین دلیل مزرعه های تولیدی و آموزشی در کشور در حال راه اندازی هستند.

طهرانچی در ادامه شرح داد: همچنین قرار است اساتید کشاورزی به دو دسته تقسیم شوند؛ نخست استادان علوم پایه و استادان مزرعه. برای دامپروری نیز همین راستا را در پیش گرفته ایم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65620

به "خادمی علوم پایه برای رشته های مهندسی، بحران جدی کشور است ، راه اندازی دکتری حرفه ای کشاورزی در دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خادمی علوم پایه برای رشته های مهندسی، بحران جدی کشور است ، راه اندازی دکتری حرفه ای کشاورزی در دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید