جایزه بهترین بازیکن فیفا چه تفاوتی با توپ طلا دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، پایان سال میلادی به معنی فرا رسیدن لحظه اهدای جوایز فردی است. جوایزی که به نوعی پاداشی برای فصل خوب یا عملکرد بازیکنان در سطح فردی و تیمی است.

جایزه بهترین بازیکن فیفا چه تفاوتی با توپ طلا دارد؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، بین سال های 2010 تا 2015، دو جایزه توپ طلا و بهترین بازیکن فیفا ادغام شده بود و فیفا و فرانس فوتبال مشترکا مراسم را برگزار می کردند اما حالا طرفین از هم جدا شده اند ، فیفا مراسم بهترین ها را برگزار می کند و فرانس فوتبال هم توپ طلا را اهدا می کند.

جایزه بهترین بازیکن فیفا در سال 2016 افتتاح شد. این جایزه به بهترین بازیکن مرد، بهترین بازیکن زن، بهترین مربی مردان و بهترین مربی زنان جهان می رسد. در مرحله اول گروهی از کارشناسان فوتبال جهان، ده نفر را انتخاب می کنند. در مرحله دوم کاپیتان های تیم های ملی، مربیان تیم های ملی، کننده رسانه ها از هر کشور و هواداران رای می دهند. هر کدام از آنها 25 درصد رای را تشکیل خواهند داد.

رای گیری توپ طلا هم دو مرحله دارد. در مرحله اول تحریریه فرانس فوتبال لیستی شامل 30 بازیکن را تعیین می کند و در مرحله دوم 176 خبرنگار از 176 کشور مختلف باید به پنج بازیکن منتخب خود به ترتیب رای بدهند.

امسال، رای گیری بهترین بازیکن فیفا بر اساس عملکرد بازیکنان در فصل گذشته انجام شد و به نوعی بهترین بازیکن فصل فوتبال جهان تعیین شد در حالی که برای فرانس فوتبال عملکرد یک بازیکن در طول یک سال میلادی مهم است یعنی نیمه دوم فصل گذشته و نیمه آغازین فصل جاری.

جوایز بهترین بازیکن فیفا در یازده حوزه مختلف داده شد : بهترین بازیکن مرد ، بهترین بازیکن زن، بهترین مربی مردان، بهترین مربی زنان، بهترین دروازه بان مرد، بهترین دروازه بان زن، جایزه پوشکاش، بهترین هوادار، جایزه بازی جوانمردانه، تیم برتر سال مردان و تیم برتر سال زنان.

فرانس فوتبال جدا از توپ طلای مردان و زنان از سال گذشته جایزه کوپا را برای بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان معین کرده است. امسال نیز جایزه یاشین به بهترین دروازه بان اهدا می شود.

جایزه بهترین بازیکن فیفا 6.4 کیلوگرم وزن و 31 سانتی متر ارتفاع دارد. این تندیس با الهام از اولین کاپ جام جهانی در سال 1930 ساخته شده و جنس آن از نقره است. توپ طلا اما 7.2 کیلوگرم وزن، 31 سانتی متر ارتفاع و 23 سانتی متر قطر دارد. کل این تندیس با طلا پوشیده شده است.

جایزه بهترین بازیکن فیفا در سالهای اخیر در زوریخ، لندن (دو بار) و میلان اهدا شده است اما جایزه توپ طلا در سالهای اخیر در فرانسه اهدا شده است. دیدیه دروگبا مجری مراسم امروز در پاریس خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61861

به "جایزه بهترین بازیکن فیفا چه تفاوتی با توپ طلا دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه بهترین بازیکن فیفا چه تفاوتی با توپ طلا دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید