برگزاری کارگاه نسخ خطی ایرانی در دانشگاه لایدن هلند

به گزارش مجله سرگرمی، کارگاه تخصصی شناخت نسخ خطی در کتابخانه های ایران با تمرکز بر متون و نسخ فلسفی در دانشگاه لایدن هلند برگزار گردید.

برگزاری کارگاه نسخ خطی ایرانی در دانشگاه لایدن هلند

به گزارش خبرنگاران، در این برنامه که با همکاری بخش مطالعات فارسی دانشگاه لایدن و سفارت کشورمان در لاهه برگزار گردید، اکبر ایرانی رئیس مرکز پژوهشی میراث مکتوب و سوسن اصیلی مدیر بخش نسخ خطی کتابخانه دانشگاه تهران به ارائه دو گزارش تحقیقاتی درباره قدیمی ترین نسخ خطی فارسی و عربی متعلق به فلاسفه اسلامی همچون ابن حیان، فارابی، ابن سینا، ملاصدرا، ابن رشد، کندی، رازی و ... موجود در دانشگاه تهران و کتابخانه های مختلف ایران پرداختند

این کارگاه با حضور اساتیدی همچون پروفسور ویتکام، دکتر فان دن برخ و همچنین دانشجویان دوره دکترای ایران شناسی، مطالعات خاورمیانه، فلسفه اسلامی، زبان فارسی و ... برگزار گردید

دانشگاه لایدن از معروف ترین دانشگاه های دنیا و قدیمی ترین دانشگاه هلند است که نزدیک به 450 سال قدمت دارد. هلند همواره از غنی ترین پایگاه های ایران شناسی در اروپا بوده که ایران شناسان و اسلام شناسان معروفی همچون پروفسور دو بروین، ویلم فلور، هوخن دایک، یوهان ترهار، فیلیپ کرینبروک، کالین ترنر، یوپ لمیر، و غیره از آن برخاسته اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8170

به "برگزاری کارگاه نسخ خطی ایرانی در دانشگاه لایدن هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه نسخ خطی ایرانی در دانشگاه لایدن هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید