برگزاری جشن های نوروزگاه در تحکیم روابط خانوادگی تاثیر بسزایی دارد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: برگزاری جشن های نوروزگاه در تحکیم روابط خانوادگی و بازیابی هویت هر منطقه تاثیر به سزایی دارد.

برگزاری جشن های نوروزگاه در تحکیم روابط خانوادگی تاثیر بسزایی دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی این استان، در مراسم جشن نوروزگاه ارومیه که در مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری تورک مال با حضور پرشور مردم برگزار گردید، با بیان اینکه آرامش و آسایش امروز زندگی خود را مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: برگزاری جشن های نوروزگاه در تحکیم روابط خانوادگی و بازیابی هویت هر منطقه و استان نقش مهمی داشته و نباید اجازه دهیم تهاجم فرهنگی باعث کمرنگ شده این جشن ها گردد.

این مقام مسئول توضیح داد: هدف از اجرای این برنامه ها احیا و حفظ آداب و سنت های قدیمی و انتقال این سنت ها به نسل های آینده است.

وی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی همزمان با سایر استان ها جشن نوروگاه را در 17 شهرستان با شکل های متفاوت برگزار می نماید.

جباری اعلام کرد: استان آذربایجان غربی به لحاظ جاذبه ها در کشور بی نظیر بوده و هزار و 600 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور خود داشته و همچنین دو اثر تخت سلیمان و قره کلیسا بعنوان میراث جهانی ثبت شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جای برگزاری فستیوال های کشوری و جهانی خالی است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی آماده همکاری کامل با بخش خصوصی را داشته و اگر همچین مجموعه ای ایجاد گردد مدت اقامت مسافر را می توان افزایش داد.

جباری در ادامه سخنان خود بیان کرد: استان آذربایجان غربی یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور بوده و اقامت در هتل ها و مهمانپذیرهای استان با افزایش 42 درصدی در 28 و 29 اسفنده ماه سال 97 نسبت به زمان مشابه سال 96 نشان دهنده این موضوع است.

وی اضافه کرد: همزمان با تعطیلات نوروزی، برنامه نوروزگاه در ارومیه از چهار تا هشت فروردین ماه سال 98 در مدرسه تاریخی 22 بهمن و فردا نیز دوباره در مجتمع تجاری،تفریحی و گردشگری تورک مال برگزار خواهد شد.

در سرانجام مراسم به 12 نفر به قید قرعه جوایز اهدا شد.

برگزاری مراسم آیینی، بومی و محلی نوروزی ارومیه، اجرای بازی های نوروزی قدیمی از جمله تکم چی لر، برپایی بایرام سوفراسی، یومورتا سیندیرما، اجرایی موسیقی عاشیقی، بایاتی لار و نقالی از جمله برنامه های نوروزگاه بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38278

به "برگزاری جشن های نوروزگاه در تحکیم روابط خانوادگی تاثیر بسزایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن های نوروزگاه در تحکیم روابط خانوادگی تاثیر بسزایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید