باغ های سنتی ابهر را دریابید

به گزارش مجله سرگرمی، شهردار ابهر گفت: باغ های سنتی ابهر در حال خشک شدن و نابودی هستند.

باغ های سنتی ابهر را دریابید

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا ذوالقدری ها در جلسه شورای شهر ابهر با اشاره به این که درآمد سرانه ابهر 400 الی 450 هزار تومان است، مطرح نمود: با توجه به تورم و مسائل مالی این درآمد پایین بوده و کفاف حل مسائل را نمی دهد.

این مسئول با اشاره به این که یکی از مهمترین دغدغه های ابهر این است که اقدامی در راستای ایجاد درآمدهای پایدار در گذشته صورت نگرفته است، توضیح داد: وجود درآمدهای پایدار، می تواند یاری حال شهرداری در رسیدن به اهداف محوله و توسعه و عمران شهری باشد.

شهردار ابهر با اشاره به کاهش درآمدهای ابهر از ارزش افزوده، اظهار کرد: علی رغم همه مسائل در سال 97 شاهد انجام اقدامات مهمی در این شهر بودیم که از جمله مهم ترین آنها می توان به افتتاح بزرگ ترین سالن همایش استان در ابهر، باز طراحی پارک پردیس ابهر که از مطالبات مهم مردم بود و تعریض خیابان شهید رجایی به همت مردم اشاره نمود.

ذوالقدری ها با اشاره به این که در بازآفرینی شهری 382 تن قیر به ابهر اختصاص یافته به ابهر جذب شده است، اعلام کرد: با توجه به گستردگی ابهر نیازمند اختصاص قیر بیشتر به این شهر هستیم.

وی با اشاره به مهم ترین پروژه های پیش روی شهرداری ابهر در امسال، ادامه داد: آرامستان جدید ابهر و مجتمع تجاری فرهنگی از مهم ترین این پروژه ها است که پروژه آرامستان در مراحل پایانی قرار داشته و جهت دسترسی به آن نیازمند تعریض و دوبانده شدن است.

شهردار ابهر با اشاره به این که با توجه به هویت تاریخی منطقه، ابهر ظرفیت جذب گردشگر و درآمدزایی از این طریق را دارد، ادامه داد: به همین دلیل دو پروژه گردشگری پیشنهاد شده است.

این مسئول با تاکید بر این که اقلیمی که ابهر دارد باید حفظ گردد، مطرح نمود: در داخل محدوده شهر ابهر 30 الی 35 هکتار باغ های سنتی وجود دارد که بعضی از مالکان به بهانه کم آبی تمایلی به حفظ آنها نداشته و این باغات کم کم در حال خشک شدن هستند.

ذوالقدری ها از قلعه تپه به عنوان خاستگاه اولیه ابهر یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر از این مکان تنها اسمی باقی مانده است.

شهردار ابهر با اشاره به وجود مغایرت ها در طرح تفصیلی، مطرح نمود: مغایرت های طرح تفصیلی به یک ترمز برای توسعه شهر ابهر تبدیل شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50209

به "باغ های سنتی ابهر را دریابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ های سنتی ابهر را دریابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید